| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Renate Rider

Ble Medlem: 24 Jun 2005 Innlegg: 204 Bosted: Blindern, home sweet home...
|
Skrevet: Søn Feb 14, 2010 12:04 am Tittel: Endelig kommer boken! :D |
|
|
Kottas on Dressage
Kottas on Dressage is a distillation of the practice and philosophy of one of the most highly regarded international trainers of the current era. Having stressed the need for the rider to establish correct posture and a thorough understanding of the aids before attempting to train the horse, the book highlights the value of establishing rapport with the horse and enhancing his mental responses and developing his physique with groundwork before progressing to work under saddle. The text then focuses on thorough, incremental development of the basic gaits, explains the value and execution of the lateral exercises and introduces advanced work including tempi changes, pirouettes, piaffe and passage. A number of commonly encountered problems are analysed, and remedies offered. Underpinning the whole text is the author s fundamental stance on horses and training: I always see the horse as a partner. He must be trained slowly and patiently.
About the Author
Arthur Kottas-Heldenberg joined the Spanish Riding School in 1960 as an Elève (trainee). He became an Assistant Rider in 1964, a Rider in 1969, Chief Rider in 1981 and in 1983 Riding Master. From 1995 until retiring from the School in 2002 he was First Chief Rider. He is in great demand as a trainer internationally and is a fervent advocate of true classical horsemanship.
 _________________ Renate
"Å, kjære barn, å kjære venner, frykt ikke livet! Hvor skjønt er ikke livet når du bare gjør noe godt og riktig!"
F. M. Dostojevskij |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

Ble Medlem: 06 Apr 2005 Innlegg: 11228 Bosted: Eriksbråten, Skotterud
|
Skrevet: Søn Feb 14, 2010 7:46 am Tittel: |
|
|
Yeay! han sa den snart var ferdig. Gleder meg!
Hanne _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
smaaen Kniggit

Ble Medlem: 29 Des 2008 Innlegg: 393 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Jul 14, 2010 9:49 pm Tittel: |
|
|
Boken kom i posten i går! Har ikke fått lest noe i den enda, bare tittet litt på bildene. Stusset litt på et av bildene som skulle vise Kottas fra forskjellige situasjoner. Det var øket trav som ikke hang sammen over ryggen. Synes det var litt rart å bruke det bildet i boken, noen andre som har sett det/lest boken? _________________ Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss - Douglas Adams |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Tor Jul 15, 2010 7:42 am Tittel: |
|
|
Oi! Må ha. Forundrer meg ikke med bilder. Han bli så fall ikke den første som ikke helt klarer å illustrere det han skriver..
Hanne _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ingrid M Kniggit

Ble Medlem: 20 Des 2006 Innlegg: 1504
|
Skrevet: Tor Jul 15, 2010 9:35 am Tittel: |
|
|
Oi, vilha.
Om man går inn på linken i det første innlegget og trykker "bla i boken" på bildet av coveret, kan man finne bildet Smaaen snakker om på side 15. Ganske enig der, men som Hanne sier, så har han vel vært uheldig som så mange andre før ham.
Ingrid _________________ It wush and we *hic* did, Mon-Shwar. And an exshellent job we did too, if I musht say.
I'm few in numbers, but fiersh good, sir! |
|
| Til Toppen |
|
 |
smaaen Kniggit

Ble Medlem: 29 Des 2008 Innlegg: 393 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tor Jul 15, 2010 9:41 am Tittel: |
|
|
Ja det er jo ikke akkurat enkelt å få et bra bilde av øket trav, eller et bra øket trav for den saks skyld. Men synes det er rart at det da blir gitt ut i boken, hvorfor ikke finne et annet bilde? _________________ Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss - Douglas Adams |
|
| Til Toppen |
|
 |
Anne og Mai
Ble Medlem: 26 Jun 2009 Innlegg: 44 Bosted: Ås
|
Skrevet: Tor Jul 15, 2010 10:34 am Tittel: |
|
|
Jeg har også fått boka og både bladd og lest en del i den. Til tross for det nevnte bildet liker jeg boka godt, han skriver veldig rett fram og kommer med mange praktiske tips for utvikling av sitsen. Han skriver faktisk en del om det å løsne i hofta. Skal prøve å huske å ta den med til Eriksbråten til søndag  |
|
| Til Toppen |
|
 |
BeritB Kniggit

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 2256 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tor Jul 15, 2010 10:10 pm Tittel: |
|
|
Det høres kanskje rart ut, men som forfatter har du kun begrenset "makt" over verket slik det utgis i endelig form. Teksten blir språkvasket og korrekturlest, bildene plukket og forkastet, og det endelige bildet kan være et annet enn det forfatteren selv ville ha der, helt enkelt fordi en eller annen grafiker bestemte seg for å velge et annet bilde fordi det så penere ut i grafikerens øyne.
Forfatteren selv kan selvsagt velge å underkjenne korrekturen, men så var det dette med tid og deadlines og utgivelsesdato - det settes i gang et ganske stort logistikkapparat når en bok skal ut og hvis datoen må flyttes på, må den gjerne flyttes med flere måneder.
På den annen side er dette bildet merket som "Author's collection", og da har forfatteren selv gitt bildet til forlaget. Litt pussig er det jo å velge akkurat dette momentet i trav for å illustrere øket trav. _________________ The purpose of classical education is to replace an empty mind with an open. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Man Jul 19, 2010 8:40 am Tittel: |
|
|
FINE, FINE BOKEN!!!!!!!
Jeg har bare fått en liten mulighet til å bl igjennom og skumlese litt her og der, men jeg har allerede funnet masse som er veldig, veldig bra.
Tidligere har jeg bare vært borti Müseler som faktisk skriver om hva man kan gjøre med forskjellige problemer. Dette er en bok skrevet av en som først og fremst er trener. Andre bøker er først og fremst skrevet av ryttere.
En trener trenger å ha verktøy for alle slags problemer ekvipasjene kan havne oppi, og det kan man finne her. Man finner også tips for å forbedre gangartene og det gis tonn av grunnlag for forståelse.
Jeg har allerede funnet bekreftelse på masse ting jeg pleier å undervise på, som jeg ikke har funnet noe annet sted. Utrolig tilfredsstillende.
Denne boken skal jeg ha, og den blir pensum for våre ridelærerpraktikanter.
|
| Til Toppen |
|
 |
CarinaM
Ble Medlem: 29 Des 2009 Innlegg: 24 Bosted: Nord-Norge
|
Skrevet: Man Jul 19, 2010 10:05 am Tittel: |
|
|
Takk for tips om bok. Nettopp bestilt og gleder meg til den kommer.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
dancer Kniggit
Ble Medlem: 28 Jul 2005 Innlegg: 463 Bosted: Søndre Nordstrand / Oslo
|
Skrevet: Søn Jul 25, 2010 6:24 pm Tittel: |
|
|
Mehehe, nå har jeg også bestilt og gleder meg skikkelig til den kommer!  _________________ Frida |
|
| Til Toppen |
|
 |
Renate Rider

|
Skrevet: Søn Jul 25, 2010 9:39 pm Tittel: |
|
|
Samme her  _________________ Renate
"Å, kjære barn, å kjære venner, frykt ikke livet! Hvor skjønt er ikke livet når du bare gjør noe godt og riktig!"
F. M. Dostojevskij |
|
| Til Toppen |
|
 |
Guro og Bon
Ble Medlem: 15 Des 2009 Innlegg: 15
|
Skrevet: Fre Aug 13, 2010 1:30 pm Tittel: |
|
|
Jeg venter bare "litt" på min bok nå...
Noen av dere som har lyst til å dele med meg hvor mange dager det tok fra den ble sendt til den lå i postkassen?? (føler meg litt som en unge som venter på bursdagen sin eller noe, litt for lenge siden jeg kjøpte meg en ny bok tror jeg )
Guro |
|
| Til Toppen |
|
 |
Renate Rider

|
Skrevet: Fre Aug 13, 2010 2:32 pm Tittel: |
|
|
Seks dager fra amazon.co.uk.
Den er veldig verdt ventetiden!  _________________ Renate
F. M. Dostojevskij |
|
| Til Toppen |
|
 |
|