Forum Hovedsiden

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Eli og hestene

Start Nytt Tema   Svar på Tema     Forum Hovedsiden -> Bli kjent med andre
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
EliFi

Ble Medlem: 14 Apr 2009

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 3:44 pm    Tittel: Eli og hestene Svar med Sitat

Etter å ha vært her inne og sniklest en stund, tar jeg nå steget videre og lager en aldri så liten presentasjon Smile

Jeg heter Eli, er 26 år, og jeg er den heldige eier av kaldblodshoppa Villfly på 6 år, og den amerikanske pintoen Monty, som er 2 år.

Livet mitt dreier seg nok per i dag (og frem til neste sommer) mest om å gjøre ferdig sykepleierutdanningen min, passe på ungene mine og passe på hestene mine. Jeg holder på så ofte jeg kan med hestene, men med en mann som jobber omtrent dag og natt, så er det dessverre vanskelig å få noen kontinuitet i treningen, men jeg tror det vil bli bedre fra og med neste sommer med tanke på at jeg da er ferdigutdannet og ungene da begynner å vokse litt til.

Dog har jeg, etter å ha lest mye her inne og en del annen litteratur nå fått litt troen på at det er mye vi kan jobbe med, uten at jeg nødvendigvis trenger å ri. Gleder meg til å ta fatt på treningen både med Villfly og Monty når de en gang kommer hjem etter endt beitesesong nå.

Jeg har ridd en time for Annika i vår, og jeg liker veldig godt måten hun instruerer på. Hun er flink til å forklare i bilder, og hvis jeg ikke skjønte hva hun mente første gangen, så hadde hun alltids nye og andre bilder på lager til jeg evnet å forstå hva det var hun ville jeg skulle gjøre. Dessverre har det ikke blitt flere timer, fordi jeg har hatt en helt sinnsykt travel vår og forsommer.

Var også med på et kurs i mai 2010, hvor Pelle var instruktør, og det gav virkelig mersmak og motivasjon til å fortsette treningen i denne retningen- altså i mine øyne grundig grunntrening for etterhvert å forhåpentligvis kunne avansere videre. Nå gjenstår bare å hente frem noen ekstra timer i døgnet, for å få gjennomført alt jeg drømmer om Wink

Jeg leser for tiden veldig mye om rytters korrekte sits og hvordan den påvirker hestens evne til å bevege seg riktig.

Jeg leser også mye om det å utøve trykk på hesten, hva man gjør, hvorfor man gjør det, og hvilke innvirkninger det har på hesten.
Det er utrolig spennende og lærerikt, og jeg begynner å forstå at de misforståelsene som har oppstått innimellom, nok kan skyldes at jeg har vært dårlig til å time forsterkningen min.
Begrepet "timing" har jeg skjønt at er mye av utfordringen, så nå må jeg jobbe med meg selv, og aktivt bruke kropp og sanser for å observere bedre i hvilket øyeblikk ettergiften bør komme.

Synes TS-forumet virker som et utrolig koselig forum, alle ser ut til å trives her, og jeg tror jeg kommer til å gjøre det selv også. Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
stine
Kniggit

Ble Medlem: 28 Nov 2006

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 5:29 pm    Tittel: Svar med Sitat

velkommen hit. Smile
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Til Toppen
mariah
Kniggit

Ble Medlem: 27 Feb 2006

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 5:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

Eliiiiii *weeh* Velkommen hit Very Happy Very Happy
Hanne
White Lady

Ble Medlem: 06 Apr 2005

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 6:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen. Smile

Hanne
Astri og Miriel
Kniggit

Ble Medlem: 16 Jul 2005

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 8:43 pm    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen hit Smile

Bloggen:
http://www.hest.no/blogg/?bid=16909
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
EliFi

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 9:37 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk Smile

Jeg leser og leser så øynene svir, og tårene renner. Her er mye bra å lese, og jeg liker innmari godt at det er mange illustrerende bilder, både på godt og vondt. Lærer mye av å lese her!

Litt uvant med forumoppsettet da, så nå er jeg spent på hvordan innlegget mitt blir seende ut Laughing
Til Toppen
tinuviel
Hoffskald

Ble Medlem: 10 Apr 2005

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 9:38 pm    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen! Du venner deg sikkert fort til oppsettet Wink
Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship
Til Toppen
Ponnitrollet
Squire

Ble Medlem: 07 Jul 2010

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 10:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen hit og Wink

www.tonjeaskeland.wordpress.com
- Bloggen Wink
Til Toppen
smaaen
Kniggit

Ble Medlem: 29 Des 2008

InnleggSkrevet: Søn Jul 25, 2010 11:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vælkømmin te gars! Smile
EliFi

InnleggSkrevet: Søn Aug 01, 2010 9:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tusen hjertelig takk, alle sammen Very Happy
Til Toppen
Wilisia

Ble Medlem: 30 Jul 2010

InnleggSkrevet: Man Aug 02, 2010 9:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen Very Happy
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema     Forum Hovedsiden -> Bli kjent med andre Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet