| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Hanne White Lady

Ble Medlem: 06 Apr 2005 Innlegg: 11247 Bosted: Eriksbråten, Skotterud
|
Skrevet: Tor Jul 08, 2010 8:22 am Tittel: |
|
|
Jeg må skrive litt mer om dette. Jeg tror ikke alle har helt for seg hva moro det kan bli og hvor interessant det er historisk.
Sør-Gardermoen er et av de stedene hvor kavaleriet i Norge trente mens vi fremdeles hadde et fungerende kavaleri. Vi får her anledning til å være med og trene slik de gjorde på 1800-tallet, sammen med mange andre ryttere. Vi skal ri i forband sammen med de andre, og lære hvordan man opererer som kavalerist i en større avdeling.
Tore har ikke vært oberstløytnant i mange år for ingenting, dette er svært godt organisert, og vi kan se frem til et tett og interessant program.
De som er påmeldt allerede, så vidt jeg kan se er:
Ivar
Lisa
Monica
Liv Kari
Berti og Bilro
Hanne og Laszlo
Pelle og Hugo
Tore og Faustino
Hege og Viplan
Siri og Bosco
Husk at du må stille med hest og være godt forberedt ridetreningsmessig. Vi tilbyr trening her og utlån av hest så langt det rekker. Husk også at det må ordnes transport av hest.
Hvis det er noen jeg ikke har skrevet opp som vil være med, si fra her eller på mail, som sagt i forrige post. Jeg sender dokument med dagsprogram og mer info til ovennevnte.
Hanne _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt.
Sist endret av Hanne den Tor Jul 08, 2010 9:22 am, endret 3 ganger |
|
| Til Toppen |
|
 |
smaaen Kniggit

Ble Medlem: 29 Des 2008 Innlegg: 398 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tor Jul 08, 2010 9:08 am Tittel: |
|
|
jeg har meldt min interesse tidligere vet jeg, og er fortsatt interessert  _________________ Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss - Douglas Adams |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Tor Jul 08, 2010 9:21 am Tittel: |
|
|
Flott.
Hanne _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Tor Jul 08, 2010 1:39 pm Tittel: |
|
|
Her er det foreløpige programmet, forresten:
Fredag
16 – 23 Mottak av deltagere / Etablering
Lørdag
06-08 Morgentjeneste, bespisning og klargjøring
08-09 Flaggapell / Til fots
Innledende øvelser. Fastsettelse av status
Felles innledning. Grunnleggende
inndeling i grupper. Posituren. Sabeleksersis
regler. Trening i kommandoføring
09-10 Klargjøring av hest inkl oppvarming
10-11 Innføring i grunneksersis i firerforband. Inndeling i grupper. Oppsittet.
11 – 13 Vanning og foring, hvile
13 – 14 Historisk innføring. Bakgrunn.
14 - 15 Oppsaling og oppvarming. Etablering av firere Forskjellige steder i Leiret.
15 – 16 Manøvrering i større forband. Oppsummering for dagen.
16 - 18 Til disp / stalltjeneste
1800 - Middag med sosialt utover kvelden, Flaggfiring
kl 2100.
Søndag
07-09 Morgentjeneste med frokost, stalltjeneste
0900 Oppstilling Flaggapell til fots
09-10 Oppsaling og oppvarming. Trening med firere Felles og gruppetrening
10-11 Manøvrering i større forband. Trening til parade
11-12 Lunsj
12- ca 14 Standardparade. Diverse opplegg og demonstrasjoner
1430 Oppstilling og avslutning. Flaggfiring.
1500 - Opprydding og avmarsj
Programmet er grunnlag for gjennomføring. Endringer forbeholdes under gjennomføring _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
stine Kniggit

Ble Medlem: 28 Nov 2006 Innlegg: 1689 Bosted: tønsberg/Trollspeilet
|
Skrevet: Tor Jul 08, 2010 11:29 pm Tittel: |
|
|
noen med henger som har lyst/mulighet til å ta med Mahjiino fra Nittedal? vil veldig gjerne være med på dette, men (som vanlig) ikke om jeg får ordnet transport av hesten. håper jeg finner ut av det før svarfristen.  _________________ If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 5:37 am Tittel: |
|
|
Det hadde vært moro. Vi kan ta etteranmeldelser også, det er særlig overnattingen som trenger beskjed tidlig. Så ikke gi opp selv om det ikke skulle ordne seg med transport med en gang.
Det er ofte slik at folk trenger litt tid til å se at dette kan bli innmari bra. Og etterhvert kan det kanskje komme noen som skal samme vei?
Hanne _________________ Den som jobber mye med å gjøre de enkle tingene godt, vil klare å gjøre de vanskelige tingene enkelt. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Linn Kniggit
Ble Medlem: 24 Mai 2005 Innlegg: 747 Bosted: Gjerdrum
|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 6:53 am Tittel: |
|
|
Hvis noen skal langveisfra og trenger overnatting for en firbeint kan jeg sikkert låne bort noen kvadratmeter av jordet her  _________________ Jeg kan hvis jeg vil, bare tankene ikke slår krøll på seg!! |
|
| Til Toppen |
|
 |
smaaen Kniggit

Ble Medlem: 29 Des 2008 Innlegg: 398 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 8:17 am Tittel: |
|
|
Dersom jeg finner henger og bil som tilsammen vil trekke to hester kan jeg alltids ta med meg noen på veien. Må bare finne ut om mamma eller pappa har lyst til å låne bort bilen, igjen...  _________________ Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss - Douglas Adams |
|
| Til Toppen |
|
 |
Randi Kniggit
Ble Medlem: 23 Jul 2005 Innlegg: 420
|
Skrevet: Fre Jul 09, 2010 12:20 pm Tittel: |
|
|
Tror jommen jeg blir med jeg. Kåre tar jo ting på strak hov jo.  _________________ It is only by rational and calm methods which are never brutal that the horse may become obedient and well balanced. - Nuño Oliveira |
|
| Til Toppen |
|
 |
Litill Baltus

Ble Medlem: 12 Jul 2008 Innlegg: 12
|
Skrevet: Søn Jul 11, 2010 8:20 am Tittel: |
|
|
| Har egentlig lyst til å være med jeg også... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synne
Ble Medlem: 26 Jul 2010 Innlegg: 3 Bosted: Son
|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 1:26 pm Tittel: |
|
|
Har veldig veldig lyst til å bli med jeg også! Planen om å flytte til Bergen/Trondheim gikk i vasken, så jeg blir i Oslo en stund til
Er det muligheter for kanskje å leie en hest av noen denne helgen?
Mvh Synne Hesteløs  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hanne White Lady

|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 1:34 pm Tittel: |
|
|
Ja, dere må være med!!! Det må da være mulig å låne hest, Synne? Jeg er ikke sikker på om vi har noen igjen på lager, har lovet bort noen, og har ellers problemer med å få transportert resten, men det lar seg helt sikkert gjøre.
|
| Til Toppen |
|
 |
BeritB Kniggit

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 2262 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 9:45 pm Tittel: |
|
|
Jeg har ikke ridehest før oktober slik det ligger an nå, og jeg er lite lysten på å løpe bakerst og tømmekjøre... Men byr det seg en mulighet senere er vi gjerne med, Rava og jeg. _________________ The purpose of classical education is to replace an empty mind with an open. |
|
| Til Toppen |
|
 |
One Kniggit

Ble Medlem: 21 Okt 2008 Innlegg: 301 Bosted: Eidsvoll Verk
|
Skrevet: Man Jul 26, 2010 10:14 pm Tittel: |
|
|
Du kan få låne min ridehest Berit, da det er lite sansynlig at jeg er ridbar enda! _________________ Det er så rart å være menneske, jeg vet bare hvordan det erå være meg selv. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Leiv Vidar
Ble Medlem: 05 Aug 2010 Innlegg: 21 Bosted: indre enfold
|
Skrevet: Tor Aug 05, 2010 7:58 pm Tittel: |
|
|
Fy søren, det der hørtes artig ut... Etter å ha hatt med hestene mine fjorten dager i det historiske spelet "Sverdet" under Olavsdagene nå i sommer, og dermed allerede ha testet dem ut når det gjelder teaterrøyk, lyskastere og lyd regner jeg med at de hadde taklet det her også?
Og guttungen min hadde sikkert også gjerne vært med å ridd. Men det var det med transport da, bilen min er for tiden uten bremser, ikke så greit å komme med henger og et tonn hest bak...  _________________ -never ride faster than your angel can fly- |
|
| Til Toppen |
|
 |
|