Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 179 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 7:39 pm 
Kniggit

Bilder av Ares :D

Image

Image

Image

Image

Image

Astri

Bloggen:
http://www.hest.no/blogg/?bid=16909

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 10:25 am 
Ridelærer

Ares har begynt å bli tøffing! Lille mannen har begynt å forsvare seg og sitt med knall og ball ute på beitet :) Også ser han ikke like hengslete ut som før :) Han står ikke lenger i spagaten når han skal spise fra bakken ;) Noe som er et stort fremskritt :)

Henrikke

I was always looking outside myself for strength and confidence, but it comes from within. It is there all the time.

-Anna Freud

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 7:08 pm 
Kniggit

Bilde av Ares som har blitt så stor!:
Image

Astri

Bloggen:
http://www.hest.no/blogg/?bid=16909

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 8:11 pm 
Kniggit

han er vakker! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 16, 2009 12:05 pm 
Kniggit

I går satt jeg på Ares. Vi koste litt mens han lå på bakken, og så satte jeg meg på ham (mens han lå), og bare fortsatte å kose. Ikke noe stress syntes han. Flink gutt!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 05, 2009 12:40 am 
Hoffskald

I dag fikk Ares jobbe litt. Jeg longerte ham i rundpadokken og han oppførte seg stort sett pent. Prøvde å begynne å lære ham komadoene for skritt ("skritte"), trav ("trave") og holdt ("Ståå") samt at han skulle konsentrere seg om meg, og ikke alle hestene på beitet ved siden av. Det siste var vanskeligst, men jeg klarte stort sett å fange oppmerksomheten hans. Prøvde også å være nøye med at han ikke fikk dra til seg longelinen. Han er heldigvis ikke så sterk (eller så smart??) at han kunne dra avgårde med meg.

Planen er å venne ham til holdelag også etterhvert, og håntere ham litt jevnlig så han blir vant til det.

Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 07, 2009 12:28 am 
Hoffskald

Longerte oppe i rundpadocken idag også. Øvde på det samme som sist, og han hadde i det minste oppmerksomheten rettet mot meg i noe større grad enn sist. Brukte longepiske i stedet for tauet denne gangen, og det gjordet han ikke noe ut av. Stemmekomandoene er ikke helt inne, men det kan jeg kanskje ikke vente etter såpass kort tid :wink:

Fikk kraftfor etterpå, men hadde ikke helt oppmerksomheten på det å spise; det var jo mange andre spennende ting på tunet. Høner som ville rappe maten hans feks. Men han tok det pent.

Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 12, 2009 6:35 pm 
Kniggit

i dag har Ares og jeg lekt litt i rundpaddocken. han er blitt veldig stor(!), men er ikke så stor i hodet. litt fortumlet og forundret virker han, og verden er et ganske spennende sted, men han virker som om han tar ting ganske med ro.

han var mest opptatt av hestene rundt i begynnelsen, men DET er jeg vant til og etter noen runder i flyve-trav (for noen bevegelser!!!), skjønte han at han måtte følge med på meg i stedet. noen minutter i alle fall..... ;)
jobbet han mest løs, men trente også på å få han til å gå ved siden av meg og være oppmerksom på hva jeg gjør. stoppe når jeg stopper, rygge når jeg går bakover, snu når jeg snur... ganske kjekk "lek" for å trene litt på oppmerksomhet. kommandoen "stå" skjønte han ganske greit. trave, skritte og galoppere hadde han ikke så mye begrep om, men vi fikk jo til å gjøre det likevel.

prøvde å få han til å vike for press på sidene og det syntes han var litt rart, men det var helt greit når han bare skjønte hva jeg mente.

men altså, for en vakker hest. blir spennende å følge med på han etterhvert! hadde jeg hatt en hoppe og mulighet til å ha føll, hadde nok den karen vært en aktuell kandidat. må bare få ned begge steinene først og sånt. :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 8:05 pm 
White Lady

Når vi nå har bestemt oss for å beholde Ares, og at jeg skal planlegge med å trene ham og satse litt på ham etterhvert, må jeg jo begynne så smått med å trene ham.

Så i dag har vi begynt litt mer seriøs longetrening. Han trenger mer styrke, takt og balanse frem til vi skal begynne innridningen i sommer.

Første trening i dag var å øve på å gå med kapsun og venne seg til at vi skal trene, ikke bare venne seg til ting. Det vil si at nå er det alvor, vi skal forstå at trening betyr at vi må holde på en stund, og at det kan være både litt kjedelig og litt langtekkelig. Life is hard. Men når man lærer seg det, oppdager man at det også i disiplinen finnes frihet og styrke.

Ares var ikke helt enig hele tiden, men stort sett hørte han etter. Veldig snill som alltid, kapsun var ikke noe problem. Men innimellom var han veldig "SÅMM! FÆÆDI!" som Torunn.. "Ikke methe nå." Men da måtte mamma fortelle at vi ikke er ferdig før mamma sier det.

Vi holdt vel på et kvarter tenker jeg, og da var han varm og svett. :D Litt stress var det nok, men han er en rolig kar, og er aldri vanskelig.

Fikk kraftfor etterpå, og fikk gredd blondinesveisen sin. Neste gang blir det halen som skal til pers.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 12:14 am 
Hoffskald

:D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 10, 2010 4:39 am 
Ridelærer

Jaaa :D

I was always looking outside myself for strength and confidence, but it comes from within. It is there all the time.

-Anna Freud

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2010 8:18 pm 
Rider

og jeg som akkurat skulle inn å si at jeg så bilder av han på siden din på facebook... og at du burde nesten beholde :D .
Og så skulle du jo det.
han ser ut til å bli veldig fin!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2010 8:32 pm 
White Lady

Ja, han er veldig flott. Han stakk av her en dag, og tok seg en svinsetur i dypsneen på jordet. Det var jo et syn for guder...

Gleder meg til å ri ham etterhvert. Men først skal han grunntrenes. Masse..

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2010 10:33 am 
Kniggit

Da har endelig Ares fått bedrekke en hoppe. Og det med STOR glede 8)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2010 11:23 am 
White Lady

Må bare få sagt at vi ikke driver med organisert ulovlig avl. Men jeg har lovet å lukke igjen øynene når Lisa vil snike seg til et føll på sin egen hest, som hun vil ha til seg selv. 8)

Så nå har jeg lukket igjen øynene og toet mine hender offisielt. ;)

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 179 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next