Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 149 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
 Post subject: Amêndoa do Zambujal
PostPosted: Mon Dec 15, 2008 9:03 am 
White Lady

Åh, nå kommer hun snart hjem... Vi har eid henne lenge, vi avtalte å kjøpe henne da vi var og hentet hingstene, men det har tatt så lang tid før vi fikk hentet henne hjem.

Og så har jeg ikke noe bilde en gang. Hun er tre og et halvt år, og kommer hjem til lørdagen, sammen med Catita. Og Pelle og Petter, da.

*glede seg*

Hun er brun ser ut som Brasil, sier Pelle, bare ett år eldre. Og Brasil begynner å bli fiiiiin... Voksen dame, er hun. Hun skal bli mest avlshoppe, og vi håper å få godkjent henne og forhåpentlig en av hingstene også. Men, vi får se, vi får se.

But, but, it isn't only, only to breed horses.. :roll:

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Last edited by Hanne on Sun Nov 06, 2011 8:26 am, edited 2 times in total.

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 6:55 pm 
Kniggit

Bilde av Amendoa:
Image

Astri

Bloggen:
http://www.hest.no/blogg/?bid=16909

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 8:10 pm 
Kniggit

ntåh, så søt (og litt rar foreløpig :P). en lovende begynnelse på "stutteri trollspeilet"? :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 03, 2009 4:31 pm 
Kniggit

Hun er fryktelig kosen. Når jeg er ute for å hilse på jentene er hun veldig glad i å få kos. I dag lå hun nede når jeg kom inn og ble liggende mens jeg sto rett ved siden av og fikk til og med lov til å kose litt bak øret. Så reiste hun seg og skulle ha enda mer kos. Klø på halsen er en god ting, da legger hun vekten mot deg og strekker hals og storkoser seg. Skikkelig kosejente.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 03, 2009 4:33 pm 
Kniggit

Hun er foresten egentlig ikke så rar, hun ser litt rar ut på bildet, men det har mer med vinklen bildet er tatt fra og hvordan hun står. Er i grunn en meget pen jente :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 11, 2009 11:05 am 
White Lady

Nå har jeg sjekket veterinærpapirene fra Portugal, og det er neimen ikke lenge før Amêndoa skal følle. Hun ble drektighetssjekket der nede den 25. juni, og da estimerte de henne til å være 1 måned på vei. Det vil si at hun har termin i slutten av april!

Det er kort tid igjen.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 15, 2009 7:27 pm 
White Lady

Jeg er ikke flink til å oppdatere her.

Amêndoa er blitt stor og fin og har mistet den rufsete vinterpelsen. Dessuten har vi lagt henne inn på allbreedpedigree, her:

http://www.allbreedpedigree.com/amendoa+do+zambujal

Image
Image

Image

Fin hest med fin avstamning, som passer veldig bra til Brasil. Det har blant annet felles morfar, en veldig bra Veigahingst som heter Helvecio. Klikk på ham i stamtavlen, og se hvordan de ligner. :D

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 15, 2009 9:49 pm 
Squire

Tett i tett med trivselsroser.Nydelige begge to :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 15, 2009 9:52 pm 
Kniggit

Det er så gøy å sitte å se på stamtavlene og sikle på bildene av de utrolig vakre Lusitanoene! *drømme seg bort*

Kaldblods-power

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 24, 2009 1:45 pm 
Kniggit

Jeg driver å trener Amendoa.
Hun er ikke så mye håndtet at det gjør noe. så i første omgang er det mest sånn, bare ta på grime og løfte bein.
Hun er en veldig rolig og flott hoppe.
Men løfte bakbeina er hun ikke noe glad i, da kommer det gjerne noen spark.
Så det må vi jobbe litt med, og det trengs, for høvene er ikke så veldig fine bak.
Men fram er helt greit å løfte.
Vi driver egentlig også å jobber med å gå på tur i grima alene uten flokk og føll.
Men føllet bryter seg igjennom gjerdet til stadighet, så vi får vente til vi skille de to tror jeg.
Et morsomt prosjekt.
Fine hesten.

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 04, 2009 9:19 am 
White Lady

Har glemt å oppdatere. Amendoa fikk behandling av Renate sist hun var her, og det viste seg at hun hadde en låsning i bakparten. Vi hadde en mistanke siden hun ikke likte å løfte bakbena og slet så lite i tåa bak.

Nå er hun mye mere livlig på beitet og mer oppesen i flokken. Bra.

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 9:52 am 
Rider

Utviklet seg kjempe mye siden dere fikk henne hjem. Blitt veldig fin :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 11:57 am 
Rider

siden jeg er litt i overkant intr i avel lurer jeg på om dere skal bedekke henne i år?
Og i tilfelle, har du funnet hingst?
Hvem er far til føllet?
ikke meningen med "kryssforhør" men synes det er VELDIG gøy med flere lusitanoer her hjemme. :D
Jeg har en liten drøm om å kunne få kåring hit til landet så vi slipper dra til sverige å vise.
Har 2 hopper som skal vises. en 5 åring og en 2 åring.
2 åringen skal såklart ikke vises ennå, får vente til hun er "ferdig" vil jo ha så høy poengsum som mulig :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 11:56 pm 
White Lady

Vi trenkte å bruke Brasil, håper på å få kåret ham etterhvert. Faren til føllet som vi har nå er Sultao, som det står mer om på tråden til Elisio, føllet. :)

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 03, 2010 12:24 am 
Kniggit

Amendoa kommer til å være mitt ansvar en stund fremover, så jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt her med jevne mellomrom. Hun skal så smått forberedes på innridning, så i dag har vi bare pusset og stelt litt på tunet. Hun trenger også å begynne avvenning, Elìsio skal etterhvert avvennes, så vi må skille dem litt av og til. Hun var veldig ukonsentrert og stresset alene i dag, og jeg tror hun ville vist seg å være mye mer rolig og fornuftig hvis hun ikke hadde måttet rope på føllene hele tiden. Vi løftet frembena, men bakbena har hun hatt litt tull med, og jeg sa meg fornøyd da hun lot meg håndtere dem uten at hun gikk sin veg. Ellers har vi leid litt rundt og lært folkeskikk.

Litt arbeid her altså, men hun er så fin at jeg gleder meg :)

Ingrid

Profile  

New topic Reply to topic   [ 149 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next