Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Leif
PostPosted: Tue Jan 27, 2015 5:08 pm 
Kniggit

Leif bør vel også få sin egen "dagbok" her inne, selv om han mest er turhest.

Varmblodstraver på 11 år (hva er det med meg og travere......), som har vært løpshest, men som nå er møkkalei av trening, og dermed har blitt tur/selskapshest hos oss.

Noen ganger, når det er fint vær, jeg har lyst til å ri og Kvikk har fôrrytter, må Leif være stand-in-gamp for meg. Og det takler han overraskende bra!

Balanse er ikke-eksisterende (i forhold til på Kvikk. Men, så er Kvikk også en hest med et bein i hvert hjørne som er vanskelig å oppleve ubalansert..), men iveren etter å jobbe og å gjøre sitt beste er der!

I dag trente vi travoverganger. Hadde sterkt bitt på han, da vi egentlig bare red på banen mens vi ventet på fôrrytteren til Kvikk som skulle være med oss på tur, men det gjorde jo bare at jeg måtte sitte stille med henda. Han er veldig var for setet, og lett å flytte på, og etter noen runder i skritt med svak bøyning innover kom det masse prusting på begge hender. Vi hadde også noen travoverganger som var rene (uten vanlig grisepass..), og masse prust selv når jeg satt nede.

Siden det var tungt på banen red vi også litt på veien, og trente holdt. DET skulle han IKKE, og skrapet og steilet og rygga, men han er jo så lett å sitte på, så det gjør ingenting. En gang når jeg red han frem i trav fikk han prusteanfall, selv om det føltes mer passaktig.

Jeg merker i alle fall at det er mye vanskeligere å ri han, fordi jeg er mer ubalansert. Noe som får meg til å lure på om jeg kanskje skal ri han en time på kurset også.... hm. Vi får se.

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

New topic Reply to topic   [ 1 post ]