Jack er en gutt (vallak) på snart 6 år.
Fra jeg fikk ham for 2,5 år siden og til i dag så har han vokst mye og ikke alltid klart å henge med i kroppen.
Begynte å ri for Trollspeilet for over ett år siden og er ikke lei meg for at jeg begynte med det.
For jeg som rytter har jo kommet meg mye i fremgang og i tillegg snart krympe meg selv en halv tomme i sete str. hurra.
Men vi har hele tiden hatt problemmer med høyre side og få den på plass og bøying der.
på siste trollspeile helg fikk jeg flyttet høyre oversjenkel ca 5 cm lenger bak/åpnet mer i hofta,plutselig begynte Jack å bøye seg på høyre hånd også.
Men har tenkt litt på i lengre tid at ham er ikke sterk nok i fremparten,og har merket det når jeg har ridd på bane også.
Ham er innkjørt,men mangler mengde trening,så fra 3 mars til i dag så har vi bare hatt trening med tømkjøring og i vogn,samt ett par turer hvor han har vært håndhest med på tur.
Idag så prøvde jeg salen på Jack igjen og han så ikke så blitt på meg når jeg kom med salen for å prøve den på ryggen hans.
Så han har fått mer muskler i ryggen,for salen var blitt løftet mer i fremkant,så her blir det å bytte bomjern på salen.
Vi hadde banetrening i dag med vogn,volter og vendinger både i skritt og trav. Etter hvert så ble det 8 tall i trav med bøyinger og hode ned og ryggen opp. holdt vel på en halvtime eller mer,for dette er tungt i begynnelsen.
Jack slang ikke på hode i det hele tatt mens jeg jobbet med ham idag,en ny positiv ting og en unote mindre.

Ham ble myk i tømmene og sloss ikke mot bitet i det hele tatt.
Men en ting tror jeg ham har vært dritt lei at jeg kom og bare red ham. Men nå har han fått igjen energien og blitt kraftigere i fremparten også
Så variert trening er viktig har jeg fått merke med denne tinkergutten som jeg har fått vært med på utviklingen hans fra ham var 3 år til idag. Mye har skjedd,men langt igjen.