Google+

Logg inn

Forumregler

Forumets regler

Nytt emne Svar på emnet   [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jack og Aud.
InnleggSkrevet: Søn Des 07, 2014 10:04 pm 
Avlogget
Rider

Merket idag at jeg ikke hadde vært ute å kjørt hest på lenge.
Satt å var ukonsentrert og fikk ikke med meg tøyler og pisk i det hele tatt, ingen ting stemte.

Hadde ikke god følelsen inne i det hele tatt når jeg startet på turen. Men det begynte å komme seg etter hvert på turen.
Hvis jeg ikke passer på Jack så går han i sitt egent tempo, men det var litt godt det idag på tur også.
For jeg hadde satt på bjella idag og kjørte på tur på ei strekke med snøføre og da kom julestemningen godt igang.

Topp

InnleggSkrevet: Man Des 08, 2014 6:51 pm 
Avlogget
Rider

Tenkte på noe som jeg lærte av Hanne om å ikke låse bekkenet.

Her jeg bor så har det blitt holke og det gjør så jeg låser feil muskler i bekkenet, slik at jeg får smerter.
Så det var frem med broddene, men det var godt snøføre nede hos hesten og og fikk egentlig gått bra frem uten å låse bekkenet.
så det ble godt med trening idag frem og tilbake til hesten, 1,5 km fra veien pga ham skulle ha skoer på besøk.

Topp

InnleggSkrevet: Man Jan 19, 2015 8:05 pm 
Avlogget
Rider

Da har vi ramlet over til ett nytt år. Har ikke satt meg noen nytt års forsett I overgangen til ett nytt år, jeg sov :lol:

Men jeg har planer om å stille Jack på utstillingen som er på Nesbyen I år og der kommer det en engelsk dommer og I år skal jeg vise ham selv også.

Samt at jeg skal prøve å få gjemmomført trollspeilet kurs I pinsen med hjelp av for rytteren min og kjørekurs helgen deretter.
Og klarer jeg å gjennom føre dette uten å gå helt I bakken, så kan jeg være virkelig stolt av meg selv denne våren.

Men jeg skal få komme til en ny nevrolog som kan mye mer om sykdommen og da regner jeg med å få kommet på mer effektive medisiner som amfetamin for å holde meg våken på dagtid, satt å leste I kompetanse bladet for voksne narkoleptikere, og der stod det at det var viktig med en aktivitet som en kunne holde på med ute når det var på det lyseste, da er jo ridningen bra for meg. Jeg får kommet meg ut I frisk luft og gjerne ute I den lyseste tiden på døgnet.

Klarer jeg å få gjennom ført dette I løpet av våren så kan jeg være virkelig stolt av meg selv, og I hvertfall noen økter på Jack imellom treningene han har med forrytteren sin, prøve å planlegge ridning og kjøring om hverandre for å bygge best mulig med muskler I ryggen hans.

Topp

InnleggSkrevet: Søn Feb 22, 2015 8:06 pm 
Avlogget
Rider

Lenge siden sist nå som jeg har skrevet her.

Fikk vært på en herlig tur idag i fint vær og det hele.
Var med vennina mi på skritte tur idag oppover til til et sted som het fjellbråtan, fikk jobbet Jack godt bakfra og frem, hører det på prustingen hans.

Fikk også jobbet med min egen sits og sjenkler på plass, merker veldig forskjell når hofter,bekken, knær og ankler.
Da kom det bedre sving ut på hofter og ryggen min.
Det er morro når ting begynner å komme på plass, men inni mellom så er det greit å få seg selv sjekket om hvordan en sitter oppe på ryggen.

Topp

InnleggSkrevet: Søn Mar 15, 2015 11:05 pm 
Avlogget
Rider

Ny målsetning:

Det er å bli så bra som jeg klarer på medisiner og klare ¨fungere så optimalt som jeg kan på dem.
Har funnet ut at nå er det på tide å ta grønt kort slik at en kan dra ut å starte med Jack, enten i ridning eller kjøring...
Starter vel med kjøringen for det er der jeg føler at vi har kommet oss lengst.

Prøvde meg her en liten stund uten medisiner, men det var ikke behagelig lenger , brukte opp for mye av energien min til å holde meg oppe uten katapleksianfall.
Ette jeg startet med dem igjen så har jeg sovet noe bedre på natten og mer energi til å fullføre ting og få trimmet jack med litt overskudd til overs etter på.
:P

Topp

InnleggSkrevet: Fre Mar 27, 2015 5:58 pm 
Avlogget
Rider

Jaja livet går opp og ned i formen om dagen.

Fornøyd med dagene når det er pent og stabilt vær, kommer det snø og er grått ute,..ønsker jeg at jeg har ett hi å legge meg inn i. :roll:

En god påske ting var at jeg har fått invillget den ene typem medisiner som gjør meg mer våken på dagtid...hurra.

Nå starter påsken og til uka skal jeg gjennom føre Grønt kort kurs,man-ons- :D
sammen med forryttern til Jack.
Og har begynt å se på firhjulsvogn også.

Nå gleder meg til at det blir lengre dager og ha det morsomt i sommer.

Topp

InnleggSkrevet: Tor Apr 02, 2015 9:13 am 
Avlogget
Rider

Skjærtorsdag :D

I går fikk jeg gjennom ført denne målsetningen min med Grønt kort, stod med glans, herlig.
Lånte skolehest, ei dølahoppe på 8 år.
Merker at alt det jeg har lært fra kursene med trollspeilet sitter inne og jeg fikk hoppa til å jobbe seg ned med hodet og ryggen opp under oppvarmingen.
Det var veldig morsomt for jeg fikk høre at jeg hadde valgt en av de mer vanskelige hestene på rideskolen.

Følte at jeg mestret meg selv veldig godt i går og hadde masse energi når jeg kom hjem igjen etter endt kurs, med det grønne kortet i lomma :) Så nå får jeg igang med å jobbe Jack mer på banen, slik at vi kan dra ut å starte .

Men det første startingen blir vel med vogn og i dressur. Så nye utfordringer kommer etter hvert og mål skal nåes. God Påske.

Topp

InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2015 10:57 am 
Avlogget
Rider

Da var det Grønne kortet i orden, og så var det bare å tenke videre frem over hva en vil og prøve å fungere på.

Vi har tuslet oss frem over både med ridningen og kjøringen, men har begynt å intesivere treningen på banen nå frem over. Forrytteren min skal starte LC1 stevne med jack og jeg har meldt oss på til utstilling, både offisielt og ikke, på Nesbyen i juni.
I tillegg så er det engelske rideklasser der,som forrytter skal være med på og jeg i kostymeklasse og i kjøreklassen. Stå utfordringene blir mange av frem over og før det så blir det trollspeilet trening i pinsen med Hanne , fordelt på meg og forrytter på Jack.

Helgen etter så blir det hard kjøre trening på meg og Jack.

For jeg har begynt på nye medisiner og er mye mer fungerende i hverdagen. Så har begynt å få igjen noe mer energi til å få hverdagen unna på.

Så her går det i hundre om dagen, sånn nogenlunde. Ps Hanne gled deg til å se jack i pinsen du, en stor forandring på to år siden sist :wink:

Topp

InnleggSkrevet: Tir Jun 23, 2015 12:02 pm 
Avlogget
Rider

Da har jeg begynt å komme meg til meg selv igjen etter høyt tempo på Nesbyen forrige helg 12-14 juni.
Det store var at jeg klarte å gjennom føre denne helgen med visning av hest og konkurranse.

For jeg fikk visst Jack på både offisiell og uoffisiell utstilling på en og samme dag.
For jeg kan si meg at jeg er veldig stolt av meg selv med å ha løpt med Jack og klare å følge med ham i travet,for ham måtte jeg bremse i år, mot før om årene så måtte jeg dra ham etter meg. :evil:

Det ble ikke så bra som jeg ønsket pga rasestandarden var forandret i forhold til at kårings loven falt bort.

Prosjekt frem over er at jack og jeg først skal ha litt ferie nå og så målene frem over er ikke helt klare enda, dem blir til underveis....
I hvertfall tospann kjøring med jack og kompisen pågår videre utover høsten.
Jobbe mer i vogn og ridning, fortsette den morsomme forbedringen og bæringen hans.

Kanskje vi kommer til å starte i dressur med vogn, eller rytter på ryggen :roll: tiden får vise.
Men i hvertfall, kjøring med slede til vinteren igjen, blir det i hvertfall.

Topp

InnleggSkrevet: Tor Aug 20, 2015 11:47 am 
Avlogget
Rider

Ja ja.. da har vi kommet oss over på sensommeren hvor sommeren virkelig slo til.

Jack har hatt fri i juli og fått gått på beite. Hentet ham hjem i begynnelsen av august for noen planlagte turer med forrytteren, før skolestart.

Fikk kjørt ham igjen nå i helgen som var noen turer, og det skal ikke så mye for å hente han inn igjen :D .

Formen min begynner å stige igjen også nå når skolen har begynt igjen.
Men det er det berømte tuppet i baken og dørstokk mila trenger en uansett merker jeg....
Etter som jeg fortsatt ikke har fått igjen lappen enda, så har mannen min investert i el sykkel til meg, slik at det blir enklere å komme meg i stallen uten å slite meg helt ut og ha litt energi igjen til trening.

Var med venninnen min på kjøretrening i går og det var moro å se på så det frister med å legge en plan for neste år, MÅLSETNING.

Den blir vel å kunne starte enten i kjøring eller i ridning. Har meldt meg inn i en klubb nå, så da er det bare rytterlisens og hesteregistrering igjen å fullføre på den biten. Men det kommer seg :D

Fikk med meg noe av dressur ridningen fra Aachen, og på enkelte av hestene kunne jeg se det Hanne prater om med å "løfte" hesten i fremparten, få en løsere og ledigere frempart som førte tyngden bak over på rumpa/ bakbeina.

Nå blir det på å prøve å få mer energi bakfra og frem for å få en bedre energi gjennom gang drift, bak ==>fram, bedre fremdrift og bedre bæring og stabilitet for å bære seg selv...jobbing/ målsetning :D

Topp

InnleggSkrevet: Tir Sep 29, 2015 11:10 pm 
Avlogget
Rider

Jaja.. da var snart september over også...
Siden sist så har jeg fått syklet mer, dvs jeg sykler på en elektrisk sykkel, som hjelper meg opp de bratteste bakkene til og fra stallen.

Det å bruke denne elsykkelen i hverdagen, hjelper meg veldig. Nå har jeg fått opp litt mer av energi nivået opp igjen, noen promiller.

Jeg merker at melkesyra kommer i kroppen, en god følelse, men det er ett litt stort men her..merker at jeg bruker lenger tid på å restituere kroppen når jeg har brukt sykkelen jevnt i en periode, Begynner å få litt mer muskler i beina, rumpa og holder lenger på på hesteryggen også.

Nå er det jo å få hjem nyvogna og sette igjang med å ri og kjøre.
Har fått med meg noen kjørekurs fra sidelinja pga vennina mi.
Det blir bare mer og mer kribling i kroppen, for å skulle ut å starte.

Så får en bare fortsette på planlagte liste for å kunne ut å starte.
Gleder meg til kurs med Hanne til helgen, får testet meg da også, se om jeg klarer 4 ridetimer i løpet av helgen.

Topp

InnleggSkrevet: Tir Des 01, 2015 11:54 am 
Avlogget
Rider

Lenge siden sist, men bedre sent enn aldri.

Har fått ridd en del siden siste trollspeilet treningen med Hanne, 3-4 oktober,da kom venstre beinet og ankel på plass. HURRA.
Fikk strekt på plass som sagt venstre kne, legg og ankel, med løsne opp i hofter og bekken.
Har vært bevist på dette og brukt mye de innvendige bekkenbunns muskulaturen,samt at jeg har prøvd å få på beina inn til magen på Jack.

Har også fått ham til å gå bedre frem i gangartene også, når vi er på tur og jeg begynner å bruke rumpe,lår og sete å ri med så begynner ham å gå i holdning på tur, det er morsomt å prøve å ri frem uten å bruke sete for mye og å bruke sete mye. Merker veldig godt forskjell og forskjell på meg selv også.
Jeg har blitt sterkere i setemuskulaturen min selv også.

Så takk Hanne for den siste påfyllet i oktober og gleder meg til å ri for Peller i mars neste år :)

Topp

InnleggSkrevet: Man Jan 04, 2016 9:59 pm 
Avlogget
Rider

############# 2016 ##############
Da har vi bikket ett nytt år.
Planer for i år blir å
¤ være med på flere ride- og kjørekurs. [/color]
¤ Få trent mer i år.
¤ Få fikset rytterlisens og hestelisens, slik at vi kan få startet på stevner.
¤ og å få startet et stevne eller to, om det blir kjøring eller ridning det vet jeg ikke enda.

Det var litt av målsetningene jeg har for året som kommer, håper jeg får gjennomført noen av disse punktene.
Og klarer jeg ikke alle så fortsetter vi til neste år, hvor vi kan være enda sterkere.....

Topp

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2016 11:23 pm 
Avlogget
Rider

Jaja...nå er det på tide å oppdatere litt.

Målsetninger er til å brytes og å heve graden av seg selv...

Har vært ikke fungerende mer enn jeg trodde i år og ikke tro mot meg selv.
Men ser det at langt tids prosjektet med Jack begynner å gi resultater etter 4 år.

Har hatt lyst til å gi opp underveis, men så har jeg fått meg en liten ferie og kommet sterkere tilbake og fått meg en ridetime og en kjøretime.
Har fått vært med på flere ridetimer hittil i år og ser at dem har hjulpet veldig på oss, bygger videre fra trollspeilet treningene... 8) :wink:

Topp

InnleggSkrevet: Tir Okt 11, 2016 10:05 pm 
Avlogget
Rider

Målsettingen med å kunne starte med Jack i konkurranse, som jeg satte opp som mål ifjor en gang, begynner å bli virkelighet.

Neste helg skal vi starte i dressur kjøring på Bærenga, dette mest gjør jeg for å gi meg noe å se mot, noe meningsfyllt i livet.
Og siste helgen av oktober så blir det kjørekurs på oss, gleder meg egentlig.

Merker på kroppen at høsten er her. Har kjøpt meg dagslys lampe og bruker den rimelig flittig hver morgen.
Det er så godt å slå den på, litt skarpt lys de første sekundene, men så er det akkurat noe som letter, føler nesten lykke når hodet responderer på lyset og en føler seg lettere og at dagen kan bli bra, og kanskje fungerer bedre også.

Ny målsetting for meg frem over...har jeg ikke rukket å finne enda...kommer vel på noe etter hvert.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Nytt emne Svar på emnet   [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: