Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Monika
PostPosted: Sat Jan 04, 2014 8:25 pm 
White Lady

Må bare gratulere med det! :D

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 16, 2014 11:27 pm 
Ridelærer

Nytt kapittel? Plukket ut til å være med på kretstreninger i dressur! Som første reserve, men det betyr at hvis en blir syk må jeg ri, så sjansen er jo rimelig stor.
Kjenner at jeg har litt delte følelser her, en del av meg sier go for it!, den andre delen sier "løp for livet, finn en unnskyldning for å ikke dukke opp!".. Spennende er det jo :)

Profile  

PostPosted: Tue Feb 25, 2014 9:51 pm 
Ridelærer

Dagen etter siste oppdateringen kom beskjeden om st jeg fikk være med. Nå er treningenoverstått og det gikk jo helt fint, med unntak av noe luftig hest. Men jeg har vært ute å flyttet litt på comfortzonen og bare det er ikke værst. Tenk at jeg har vært ute å ridd trening med folk på tribunene som tidligere har vært rimelige kritiske, uten st nervene gikk bananas.

Det rare er at jeg faktisk følte at jag hadde noe der å gjøre, selv med "bare" en lipizzaner(som ikke er bare bare). Nivået var jo ikke skremmende høyt for å si det sånn.

Neste stevne er om en måneds tid, og vi skal iallefall starte LB, jeg tror vi sparer LA til april-stevnet, eller kanskje helt til mai? Vi får se.

Problemet fremover er at jeg nå ikke har mindre enn tre(pluss en shettis) treningshester inne og med Dio som trenger fullt fokus og Rozi som vi har såvidt satt i gang igjen etter skaden, all undervisning, behandling og "prosjektarbeid", er tidsmangel et realt problem. Men du verden jeg skal ikke klage, for dette ER gøy! :D . Men utfordringen er å sy sammen dette til et levelig nivå, få nok hvile rett og slett. Noe trening utenom er nesten ikke gjennomførlig, men noe mobilitetstrening må jeg gjøre, ellers går nakken til h...(og jeg begynner å snorke, sier mannfolket :shock: , det har jeg aldri gjort før).

Profile  

PostPosted: Mon Mar 03, 2014 10:19 pm 
Ridelærer

Arg, ikke bare hvile som må prioriteres. Få i seg god nok næring skal prioriteres fremover. Det har blitt altfor mye lettvinte løsninger den siste tiden og det er nok det som gjør at jeg er mye sliten. Jeg vet jo at jeg ikke funker på hvetemel, så hvorfor da prøve å fikse trøttheten med noe som gjør meg ennå trøttere og som fremmer mer betennelse i kroppen? Æsj, skjerpings! :/

Irriterende når man egentlig vet bedre. Jeg kan ikke fortsette å ri opptil fem hester om dagen gående på brødskiver og sjokolade, funker bare ikke. To dager uten mel og sukker, og energinivået er mye bedre. Og abstinensene nesten uutholdelige, men vet at de bruker å gi seg sånn etter tre-fem dager.. I dag er jeg sliten i musklene og ikke i hodet som første gang på lenge. Men så har alle åtte hestene på gården fått kjørt seg bra også, pluss undervisning og stallarbeid. Nå står kalenderarbeid på planen, før lang behandlings og undervisningsdag i morgen. Treningsdah på onsdag, og så Trøndelagstur på torsdag og fredag, så hjemmetreningshelg, før ny full uke uke med iallefall en langtur! Jauhau, No rest for the wicked! :). Men uansett, bort med kornet og sukkeret! Lurer på om jeg hadde greid så lenge som en hel måned? Det må vi finne ut...

Profile  

PostPosted: Mon May 19, 2014 10:17 pm 
Ridelærer

Man er i godt driv kan man vell si, hvile får man visst gjøre i grava eller noe.. Noe som skjer hele tiden her, til og med de såkalte fridagene drukner i arbeid. Har ikke mindre enn fire treningshester inne nå(med venteliste) i tillegg til at Rozi har kommet i kjempeform igjen og er i full trening, og Roma(2 åringen) er såvidt påbegynt med bitt og litt bakkearbeid. Så holder koken med 3-5 hester daglig nå. Prøver å være flink å planlegge sånn at ikke alle trenger trening på samme dag.

Huset står fortsatt på hodet siden vannlekkasjen i mars, men nå har vi iallefall fått tilbake kokemulighetene, og det hjelper masse. Forhåpentligvis har vi fullt kjøkken igjen i løpet av uka. Da er det bare å få resten av huset på rett kjøl igjen.

I løpet av kort tid kommer det også flyttendes etpar griser og hønsehuset er fullt opp med seks nye fruer i tillegg til dem vi hadde fra før. Vovs har det også blitt, og funnet ut at hundefolk er minst like "ille" som hestfolk. Nærmest alle hestegjerdene er på permanent plass, laget for å vare i mange år fremover, så joda, selv om jeg til tider føler at jeg er helt ubrukelig og ingenting går fremover, så er det rart å se bildene fra da vi flyttet inn, det har faktisk skjedd masse på disse to årene :).

Men klart alt dette koster, ikke bare penger men krefter og energi. Er rimelig sliten om dagene, men nå har kroppen begynt å si fra at jeg snart må få litt hvile. Men ok, kan ikke sette meg ned heller, for da kjenner jeg virkelig hvor sliten jeg er. Men jeg lærer masse, har fire rimelig forskjellige treningshester(fra stoor hvit elg som er nesten umulig å sitte på i skritt.. over ryggen sa du? I think not.. til liten kul gul) Pluss at begge lipizzanerene har mye utvikling, særlig Rozi har virkelig kommet seg og det er rart å tenke på at vi skal ut å debutere i MB i helga, det har jeg trent for lenge. Og jeg er faktisk ikke så nervøs heller, for hun går rimelig godt på treningene. Nå vil jeg bare ha det overstått, og helst til godkjent da ;).

Profile  

PostPosted: Fri Aug 22, 2014 8:51 pm 
Ridelærer

Da starter vell et nytt kapittel i min hestekarriere vil jeg tro. En stk stor varmblodsridehest etter Deemster, en flott "orntli" ridehest på 6 år som kommer over helga. Gleder meg til å ta fatt på arbeidet og se hvor veien nå går videre :).

De siste dagene har gått med på å pushe noen grenser og godt er det å se at man faktisk overlever. I fjor i påska spurte Pelle om jeg ville ri Ares, da var svaret kontant "Nei" rett og slett fordi jeg ikke tørte, og fordi jeg visste at kroppen min ville freake ut.
I går ridde jeg Ares, og jeg overlevde! :) oki, ridde vell ikke akkurat imponerendes bra, jeg er fortsatt en forsiktig rytter, men ikke direkte livredd lenger :)
Uvante bevegelser, og ganske stor og eksplosiv hest er ikke bare bare å ri nei. Men stolt av at jeg til en viss grad greide å overvinne min egen kropps reaksjoner og til tider være ganske avslappet. Klart, det å ri Pelles hest forran Pelle, senker ikke akkurat stressnivået da.. :p skritt og trav gikk sånn helt greit(definisjon av bra i dette tilfelle- jeg fikk bestemme selv når jeg skulle av ;) ). Galoppen greide jeg ikke, ble bare slengt ut på utsiden.

Oki, da vet jeg litt mer om hvordan det "neste nivået" ser ut og hva jeg må jobbe videre med. Jeg må jobbe med kontakten og det å virkelig be om de bakbeina. Har fortsatt mer å gå på når det gjelder styrkespørsmålet og det å motvirke fosterstillingssitsen i min egen kropp. Litt sliten etter endt økt, men ikke krise, sånn som det ofte har vært før, etter en sånn utavkomfortsonen økt. Det å ri en hest som er bedre enn de du vanligvis rir, gir iallefall meg, en slags oversikt over mine styrker og svakheter :)

Profile  

PostPosted: Sun Sep 21, 2014 9:10 pm 
Ridelærer

Og et nytt kapittel er det virkelig. Før har man liksom på en måte hatt noe å fikse på hesten å konsentrere seg om og ta seg selv "sånndetmåttepasse". Den nye hesten, David, er allerede "fikset", dvs de fleste feilene/forhindringene er tatt bort og vi kan bare begynne å utvikle han videre. For nå sitter den største forhindringen oppå, og jeg kan ikke fikse mer på hesten før jeg blir bedre i min kropp, jeg har liksom truffet en virkelig grense på en måte.

Såh.. Da har man begynt å trent skrotten da. De siste to ukene har jeg benyttet det flotte høstværet til å gå i fjellet, funnet en sånn lydbokapp på telefonen og trasket i vei, du verden for noen flotte turer jeg og bikkja har hatt. Og jeg kan konstantere at fjellturformen ikke er sånn allerværst faktisk :).
Denne uka begynte jeg såvidt å trene litt styrke, fått inn tre halvtimes økter og konstaterer at kroppen er rett røten! Støl og j.... overalt, til tross for rolig start. Jeg har i tillegg tatt meg råd til å kiropraktortime, og jeg tror dama har litt peil. Begge korsleddene sitter bom fast, noe i lenderyggen og diafragma. Så hun løsnet på det, og morgenen etter måtte jeg rulle meg ut av senga, var som hun hadde skrudd på magemusklene og nå klaget de rimelig høylydt på en enorm stølhet. Det føltes som det gikk seg til i løpet av en stund så jeg labbet oppå fjellet, opp gikk bra, men da jeg snudde og skulle gå ned, lugget det sånn i magen at jeg måtte gå sidelengs det første stykket :p. Dette var på torsdag, i dag søndag, er det fortsatt ømt. Men pusten har blitt mye bedre og roligere, så noe har skjedd :).

Målet fremover er å bruke en time hver dag som skal være positivt for kroppen og helsa mi! Den tiden kan brukes på trening, lek og lage fornuftig mat som jeg kan ta med på reise eller hva det måtte være. Og tiden, den tar jeg fra "internetttidskontoen"! :). Et såkalt 100 dagersprosjekt. Og nå gjenstår 90 dager ;)

Profile  

PostPosted: Thu Sep 25, 2014 12:07 pm 
Marshal

Steika bra.

World-Class Fitness
in 100 Words:
Eat meat and vegetables, nuts and seeds, some fruit, little starch and no sugar. Keep intake to levels that will support exercise but not body fat. Practice and train major lifts: Deadlift, clean, squat, presses, C&J, and snatch. Similarly, master the basics of gymnastics: pull-ups, dips, rope climb, push-ups, sit-ups, presses to handstand, pirouettes, flips, splits, and holds. Bike, run, swim, row, etc, hard and fast. Five or six days per week mix these elements in as many combinations and patterns as creativity will allow. Routine is the enemy. Keep workouts short and intense. Regularly learn and play new sports.
~Greg Glassman

I korte trekk.

Glad du fikk tak i noe nytt hos kiropraktoren. Og så til et spørsmål du stilte i et annet fora:

- Kapasitet, både fysisk og mental, kan trenes. Emosjonell kapasitet, til og med.

Hvordan?

Vel, som beskrevet over her. Og jeg kan legge inn en gulrot med én gang: Når jeg begynte Crossfit- treningen min, doblet jeg arbeidskapasiteten min i gym´et på bare tre måneder. Og arbeidskapasiteten i det "sivile" økte nesten like mye.

Men man må forstå prinsippene, og man må mestre det fundamentale i den treningen man ønsker å gjøre. Det vil blant annet si at man kan ikke drive med noe som sliter en ned mer enn man er i stand til å bygge opp, og helst skal oppbyggingen bringe en til et høyere nivå enn man var før man begynte på treningen- enten det er økten, eller dagen, eller uka, eller måneden. Hvis man er riktig flink, kan man trene så hardt at man befinner seg lavere enn startnivået i lengre perioder, men da skal man jaggu vite hva man jobber med.

For å få til de greiene her, må man forstå sin egen kropp. Man må kjenne dens styrker og svakheter. Deretter må man vite hvordan man kan bruke styrkene til å utbedre svakhetene. Og så må man forstå hva "Intensitet" er.

Intensitet:

- Den relativt høye belastningen treningen legger på en.

Men hva er relativt?

Dere som er hestefolk kan relatere til dette: Hvordan går det med travhester som har låsninger og spenninger i kroppen? Det går dårlig før eller senere. Men for å bedre disse hestenes kondisjon eller styrke, må man jo trene utrolig hardt?

Paradokset er selvsagt bare språklig, men ikke nødvendigvis med tanke på ord og bokstaver. Intensitet, slik vi må forstå det i treningen, handler om det svakeste leddet i kjeden. Hvis intensiteten er for høy, vil det svakeste leddet ryke først, og da er det snakk om overbelastning. Ikke intensitet.

For meg ser det ut til at du har funnet noen svakheter, diafragma/korsbein/magemuskler forstår jeg, som du kan jobbe med fremover. Det betyr ikke at treningen skal spesifikt styrke disse områdene, men at intensiteten i alt du gjør må tilpasses disse svakhetene, slik at du kan lære å bevege deg riktig med innstats også i disse områdene.

Det samme kan man gjøre med mental trening- finn motsetningene i ditt eget sinn. Livet selv er oftest som tyngdekraften, og vil ikke tilpasse seg deg- men din kapasitet til å overvinne den, kan øke...

Profile  

PostPosted: Tue Oct 14, 2014 7:51 pm 
Ridelærer

Takk Pelle! :)

De siste to ukene har i grunna gått helt ok, sliten men ikke utslitt, for jeg har fått endel hvile, jeg har tatt meg tid til å hvile faktisk, og trene litt. Tatt halve småøkter, gjort litt sånn akkurat det jeg ville gjøre, og ikke nødvendigvis det jeg burde, men det gjør ingenting. Og ikke tatt kroppen helt ut, holdt tilbake og heller slutte mens jeg har hatt lyst til å gjøre mer.

Kurs i helga, slitsomt med masse folk irundt, men også veldig hyggelig for all del :). Og skikkelig dritmat, masse sukker og korn, totalt slakt på søndagettermiddag. Før har jeg trodd det var pga det å lære noe nytt var det som slo meg ut, men i helga skjønte jeg at det er ikke det som slår meg ut, det er alt maten og ikke minst sukkeret, for aktiviteten i seg selv burde jeg greie fint, jeg gjør jo mye mindre totalt sett når jeg rir i to timer enn hva jeg gjør på en hverdag. Kanskje jeg nå skal begynne å høre litt mer etter den derre kroppen min?

Etter en dag med ikke noe sukker, korn og redusert mengde melk, tar jeg ny personlig rekord i burpees(ikke det at den var så veldig høy..) og det var gøy med burpees! :D Det hadde jeg aldri trodd at jeg noengang skulle si, for burpees er ikke gøy, burpees er jo hat? Eller? Jeezzez, hva skjer? Jeg har ikke gjort en burpee på sikkert 6 mnd kanskje?

Oki, omtrent nå så føler jeg meg på en måte tvunget til å ta et oppgjør med et gammelt mønster, kanskje et av de som er hardest og vanskeligst å bryte, nemmelig tanken på at kroppen min ikke er god for noe, at jeg er for tjukk til å greie noe som helst. Jeg er for tjukk til å gjøre suksess. Jeg fortjener ikke noenting som helst. Jeg kan ikke gjøre .... for jeg er for tjukk. Osv.
Men dette er jo ikke sant, jeg er ikke akkurat noe lettvekter, men jeg er jo ikke akkurat noe skikkelig tjukkas heller, og st kroppen min ikke er god for noe viser seg jo i praksis å ikke være sant, så hvorfor sier mannen i hjernen min det?
Jeg har nok en lang vei å gå her, for det er jo akkurat dette jeg har innprenta i hodet siden jeg var liten. Hvor tidlig, hvem som evt fikk meg på den tanken ve jeg ikke helt. Men jeg har vell en viss anelse om omtrent når det startet, også har jeg vært innmari flink til å fortsette å si det til meg selv. Jeg vet at jeg gikk sulten på skolen i første klasse fordi jeg var på slankern og har vell vært det mer eller mindre siden da, avbrutt av kortere eller helst lengre perioder med overspising, og gi faen, bare at jeg egentlig ikke har gitt faen. Skammen når jeg ikke har greid det, gleden og stoltheten når man går på tredje og fjerde dagen uten mat. Så ekstremt har det ikke vært på en stund, det har sakte men sikkert blitt jevnere, og ikke de store opp og nedturene. Eller skal man si variasjonen mellom stålkontroll- ingen kontroll. Men jeg ønsker ikke å fortsette med opp og nedturene lenger, jeg vil leve og gi kroppen det den trenger, følge dens signaler, faktisk spise når jeg er sulten, og ikke spise når jeg ikke er sulten. Egentlig så har jeg vell kommet dit hen at jeg ikke gidder å bruke mer tid på å banke meg selv opp.

Så da er det vell "bare" å skaffe seg et nytt mønster da.. Tror jeg fortsetter på den "entimeomdsagen"- prosjektet mitt jeg ;) i dag har jeg trent, laget matpakkemat for resten av uka(langkokt lammegryte), og fått tuslet på tur med Haida, og trent de hestene jeg hadde lyst til å trene. Og fått strikket littegrann. Og nå skal jeg grave nesen ned i en bok. Høh, det er vell i grunn oppskriften på en perfekt dag for meg :D

Profile  

PostPosted: Sun Oct 19, 2014 11:09 am 
Ridelærer

Fy fader for ei uka, mye bra som foregår i øyeblikket.
Jobbemessig så får jeg stadig nye tilbakemeldinger på at hestene fungerer bedre enn noengang. Travhester som løper bedre enn noen gang, blant annet en 12 års kaldblods med ny personlig rekord på travbanen! Kult å jobbe sammen med folk som tar behandlingen og treningen alvorlig og vi har en dialog om det. Her har nok ridehestmiljøet mye å lære, der jeg stadig hører at "hesten min skal få litt spabehandling" :roll: Noen som hadde våget å kalle Pelles/ Kellys strekketortur for spabehandling? Neida, stort sett er det fornuftige folk rundt om altså ;)

Har fått trent skrotten ganske bra, to hele økter, og en miniøkt med en lengre økt med "spa"(tortur ja ).

Ikke noe hvetemel denne uka, minimalt med sukker(i form av to biter motivasjonssjokolade og litt alkohol) og lite melk, og energinivået er på topp, eller det vil si at det er iallefall et lite overskudd der, men jeg har vært så sliten så lenge, at litt føles ut som veldig mye! :D

Er nok inne i en periode der fremtiden er litt uviss, i positiv forstand, jeg ser at verden er så full av muligheter at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte, eller starte har jeg ved å inngå en samarbeidsavtale med to flotte jenter med like grunnverdier, men forskjellige erfaringer og kunnskap, veien videre er åpen og det er spennende å leke seg med tankene og ideene vi sammen kan arbeide med. Næh, dette føles bra! :D

Profile  

PostPosted: Sun Nov 02, 2014 5:58 pm 
Ridelærer

Verden går som kjent litt opp og ned, og de siste ukene har vært travle og uryddige på en måte, fått noen små økter innemellom på meg selv men mindre enn jeg skulle ønske desverre. Etter fire-fem dager med korn blusset betennelsen i nakke opp med hodepine og hele pakka, og jeg har slitt med søvn og vondt hofte/is-ledd, og energinivået er på bunn og humør følger med, selv om hester og ridningen går bra og jeg koser meg med det.
Så irriterende at jeg ikke greier å holde meg unna når jeg tydelig ser sammenhengen mellom korn og nakkegreiene. Men det er når jeg får det travelt, og mister litt fokuset, også tar det jo etpar dager fra jeg spiser dt til det slår ut. I dag var det så ille at jeg måtte frem med Ibux pakka for å komme meg ut å fore, selv da holdt jeg på å svime av :/ . Kake og pizza i to dager er ikke mat for meg! Så tar en rolig dag i dag, med skikkelig mat, mye hvile og gjøre bare det jeg vil, så håper jeg på en bedre dag i morgen :). Jeg må jo bare finne en måte å håndtere de matgreiene de travle dagene også rett og slett :p

Profile  

PostPosted: Sun Nov 16, 2014 11:58 pm 
Ridelærer

Ferdig med nok et kurs, jeg har ridd hele seks timer, tre med David og tre med Dio, unntatt Pelle ridde igjennom begge på to av timene.
Men jeg er ikke slakteferdig sånn som normalt er, og det er ikke fordi jeg ikke har jobbet. Nervesystemet fikk kjørt seg det, og det gikk omtrent 30 min fra jeg var sliten til fitforfight igjen. Men så har jeg holdt meg unna korn, melk(bare litt i kaffen, men har oppdaget at jeg drikker vesentlig mindre kaffe, antageligvis fordi jeg ikke trenger det for å føle meg pigg) og veldig lite sukker(litt sjokolade), og plasset på å spise nok proteinsaker når jeg har vært sulten. Du verden for en forskjell fra sist kurs. Jeg kunne sikkert ridd noen timer til sånn fysisk sett, men vet at jeg bør få inn litt hvile for å tenke igjennom og systematisere det jeg har lært.

Dette kurset har vært bra, jeg har fått på plass endel viktige ting. For det første der med å få bevegelsen riktig vei i trav. Jeg har tenkt feil og kanskje har der ikke vært mulig før heller? Men har nok blitt en anelse mer stabil i overkroppen siden sist, og nå kunne jeg virkelig løsne i de hoftene og greie det over litt distanse, selv om jeg trengte noen påminnelser underveis. For meg føltes det ut som om at jeg må slippe rumpa passivt bakover og så stramme til litt bare i fremoverbevegelsen. Før så har jeg sluppet i midjen(til tross for iherdig forsøk på å holde den stabil) og måtte liksom stramme i ræva hele tiden, for å forhindre Dolly Duck-stilen.
Hanne ville at jeg skulle tenke på at jeg skulle tenke på en sveiv i bevegelsen, det funka, men da føltes det litt ut som jeg spente meg mer på innsiden helt øverst på låret veldig ofte, også falt ut av det. Men det jeg virkelig syns funket i dag var da jeg "dreit" i hoftene og tenkte på å fjøre/lande mykt i stigbøylene i stedet, fjæring i ankler rett og slett. Trodde liksom jeg gjorde det fra før, men jeg var fortsatt mer i mot i bevegelsen enn med.
Eksperimentert med det da jeg sto på David etterhvert, og først lot jeg han mer eller mindre passivt føre meg opp og ned mens jeg bare absorbere stegene, veldig interessant for hesten ble helt sånn stille liksom. Så fikk jeg beskjed om å tråkke litt mer aktivt og jadda, da ble han med litt mer aktivt men mer myk enn tidligere, her ligger det masse kule greier :). For når jeg nå forhåpentligvis greier både å fjære og sveive samtidig, det er da det virkelige kule kommer, er bare at jeg ikke helt greier begge deler ennå. Men det skal jeg få til! :)

Vi hadde også en greie med innvendig tøyle, jeg drar vell ikke direkt, var iallefall ikke det som var hovedproblemet men at jeg slipper den i stedet for å "tvinge" hestens bakbein igjennom.sånn at han ikke stjeler eller truer til seg innvendig tøyla. Utvendige fikk jeg liksom bare forlege og ikke holde så mye i. Og da skjedde det som jeg "visste" burde gå an, at hesten liksom streket seg inn i utvendig tøyle og fylte den opp, og jg kunne forlenge halsen ved å strekke frem hånden, egentlig føltes det ut som jeg strakte hele hesten som en enhet... Da kjente jeg hvordan det innvendig bak og kontakt i utvendig forran kan være. Veldig interessante greier her :)

Fy fader, nå er jeg virkelig tent på å bare fortsette å trene. Kan godt være at Reiner Klimke har rett i at damer ikke er sterke nok til å ri godt, men det driter jeg i, for jeg skal bli det beste jeg kan bli med de ressurser og egenskapene jeg har fått tildelt!

Profile  

PostPosted: Mon Nov 17, 2014 1:45 pm 
Ridelærer

Og utpå kveldens går fikk jeg en telefon fra ei som hadde vært på foredrag med Rasmus Bagger, en dansk mentaltrener for ryttere, og han har en videoblogg på youtube, så etter å ha sett noen av dem skjønte jeg litt mer ang meg selv og stevnerestasjoner, eller skal vi si manglen.

Viktige poeng
- Det du trener blir du god på! Også det å tenke negativt om deg selv, hesten, konkurrentene, osv trener man på å vinne/gjøre sitt beste er sjansene større til å gjøre det bra enn hvis man fokuserer på å ikke gjøre feil.
- where fokus go, energy flow!
- Innsats først- så kommr resultatene. Fokuser på et du gjør i nået gjør det beste du kan og så får du de resultatene du fortjener. Man kan ikke styre sine konkurrenter, omgivelsene, osv man kan bare styre seg selv og tankene sine.

Selvbilde: hvordan ser du deg selv? Hvis du ser på deg selv som en vinner så vil du mest sannsynlig gjøre valg som faktisk gjør deg til det(vinner er ikke nødvendigvis den som vinner VM).
Her måtte jeg tenke litt over hvordan jeg ser på meg selv, og skjønte at der var det litt/endel forbedringspotensial... :roll:

Veldig interessant den ene videoen der han går igjennom og "analyserer" hvordan Charlotte Dujardin tenker og ser seg selv og hesten. Hun identifiserer seg selv som "jenta som danser med hester". Og er det noe hun får til så er det jo akkurat det :).

Her skal det forskes litt for å si det sånn! ;)

Jeg skal iallefall ut å danse med den flotte treningskameraten min, for vi skal på stevne om to uker og da skal vi være på vårt beste som vi kan være nå! :)

Profile  

PostPosted: Wed Nov 19, 2014 1:36 pm 
Ridelærer

Ukas andre crossfit-økt og jeg gjør ting som jeg ikke trodde jeg kunne. Stå på hendene! Inntil en vegg vel og merke, men gjorde det uten at hodet freaket, wiihiii ! :D økta så sånn ut: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 burpees med 15 sek handstand i mellom hver repetisjon. Altså 10 burpees, 15 sek handstand, 9 burpees, 15 sek handstands, 8 burpees osv. Har forsåvidt aldri gjort så mange burpees før heller når jeg tenker meg om :D oki, armene mine var helt ubrukelige i 10 min etterpå, men ok de funker igjen nå. Så går jeg ut å rir en hest, og satt plutselig enda bedre enn jeg har gjort før :)

Bruker http://www.thetravelingwod.com for inspirasjon, hvis noen andre skulle trenger ideer til økter som ikke krever mye utstyr ;)

Profile  

PostPosted: Sun Nov 23, 2014 9:43 pm 
Ridelærer

Er i hardtrening før stevne neste helg. Det er jo bare et lite stevne, men det er som de gammle stevnenervene blir kastet over meg og jeg ikke kommer meg ut av de. Forskjellen denne gangen i forhold til tidligere er at jeg har bestemt meg for å trene så godt jeg bare greier, hver dag frem til søndag. For vanligvis gir jeg opp uka før og slutter å trene, prøver å overbevise meg selv at det ikke er så viktig, greier det jo ikke alikevell. Men denne gangen skal jeg heller gjøre et skikkelig forsøk og muligens feile, enn å bare halvprøve å være helt sikker på at jeg feiler.

Har fått inn fire treningsøkter denne uka, og generellt trent de hestene jeg har ridd et hakk hardere, og så støl som jeg ikke har vært på veldig lenge, men det er som om kroppen min tåler å ha det litt vondt, man står liksom i det alikevell. Kan det være det berømte overskuddet som endelig er på vei? :)

Profile  

New topic Reply to topic   [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next