Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 191 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ida Kristin
PostPosted: Mon Oct 20, 2014 2:57 pm 
Kniggit

Du tar et bord i passe høyde, stiller deg med forsiden av kroppen mot bordet, og legger det ene beinet oppå med "innsiden opp", omtrent som en "halv" lotusstilling. Det skal sikkert være 90 grader i knærne (det strekker hvertfall mer da), og så strekker det mer når man bøyer seg frem =)

Profile  

PostPosted: Thu Oct 30, 2014 12:26 pm 
Kniggit

Nå er det snart november. For meg betyr det et test-prosjekt. Hvordan reagerer jeg på å ikke spise sukker en hel måned? Vil sukkersuget bli borte? Mindre? Det er i hvert fall håpet.

Å spise godteri en gang i uka funker ikke, suget etter godteri er der konstant. Så nå er håpet at hvis jeg går en hel måned (pluss den uka som jeg allerede har gått uten, da) uten sukker, så vil suget bli mindre. Så får jeg heller se hva jeg gjør når desember kommer, jeg vil jo gjerne kose meg litt.

Dessverre er jeg ikke så god på "litt".... :/

Profile  

PostPosted: Sat Nov 01, 2014 2:38 pm 
Kniggit

Jeg har gjort en stor oppdagelse!! Tøying HJELPER virkelig på ridninga, gitt! Hvem skulle trodd.... Hehe =)

Ellers så har jeg begynt å føle mye mer, og tro på det jeg føler. Om det stemmer, aner jeg ikke. Om jeg beskriver riktig når hesten går bra, eller når han går feil, vet jeg ikke, men jeg rir på følelse. Siden jeg ikke har videokamera, så er jo følelse det eneste jeg har.... Vi får se om jeg får skaffet et kamera snart, hadde vært gøy med en filmsnutt =)

Profile  

PostPosted: Tue Nov 04, 2014 7:06 pm 
Kniggit

Prosjekt ikke sukker går overraskende bra. Halvannen uke nå, og nesten ikke sukkersug lenger. Glad!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 21, 2014 11:20 am 
Kniggit

I går var jeg og Leif på løpetur. Det var fantastisk deilig å ri han igjen, for nå er det lenge siden. Dessuten er han så positiv, og går på, prøver ikke å snu for å komme hjem, og er ikke redd for alle bilene. Og det beste av alt - han skulle jeg bare mosjonere, så jeg slapp å tenke på om han gikk riktig eller ei. Jeg var rett og slett på tur for å ha det gøy!

Og jeg forstår hvorfor han tjente penger som travhest! Dæven han løper fort! Dermed fikk jeg også litt adrenalinkick, spesielt når vi sleit litt med å bremse før en sving - den kom så mye fortere enn jeg er vant til... Heldigvis valgte vi samme vei, så det gikk bra, men jeg rakk å kjenne litt på redselen, og det var da jeg innså hvor lenge det er siden!

Så, mål fremover: Dytte meg selv litt ut av komfortsonen, mye oftere!

Profile  

PostPosted: Thu Nov 27, 2014 11:37 am 
Kniggit

Plutselig kan det se ut som jeg kanskje får en sommer utenom det vanlige! :D

Har nemlig funnet ut at det er folk som trenger sommerhjelper til fjellridning. Jeg søkte jo i fjor også, på venabustallen, men hadde ingen kjemi med hun som skulle vært sjefen min, så da sa jeg neitakk (eller, jeg fikk ikke jobben - heldigvis. Tror det handler om at ingen av oss var komfortable...)

MEN - i år er det nytt sted å søke til. Gjennom ei jeg har gått på skole med fant jeg ut at Rendalen fjellridning trenger folk, og de virka veldig hyggelige, svarer gjerne på spørsmål, og jeg får ta med meg begge hestene oppover. Tenk - kanskje jeg får oppleve nesten 3mnd i fjellet i sommer? Det hadde vært noe, det!

Profile  

PostPosted: Wed Dec 03, 2014 7:10 pm 
Kniggit

I stad var jeg sliten, forkjøla og hadde vondt i hodet. Så kom Eirik for å massere meg, og han fant evig mange vonde punkter, som jeg ikke har visst at jeg hadde. Han har prøvd før, men ikke fått lov, fordi jeg føler at han bare klemmer på bein - men det var visst ikke det, for han klemte på bein i skuldrene også, og det var ikke på langt nær så vondt. Så da måtte jeg sitte stille og bare tåle at det gjorde noe grusomt vondt, men så ble det så mye bedre etterpå. Hodepinen forsvant, og det gjorde slitenheten også (forkjølelsen er der fortsatt, da. Men det er vel for mye forlangt at han skal kurere....)

Så nå må jeg sitte rett i ryggen. Og se opp, selv når jeg jobber med skolearbeid. Og så får jeg ikke bøye meg hvis jeg skal plukke opp noe fra gulvet, jeg må bøye knær og hofteledd i knebøy i stedet. DRITvanskelig - jeg føler meg pinnestiv. Men det er sikkert sunt.

Jeg ser jo at han har blitt mye, mye rettere de siste årene. Så da har han kanskje et poeng... =)

Profile  

PostPosted: Thu Dec 18, 2014 9:45 pm 
Kniggit

Juleferie, men ingen god følelse enda. Veit jeg kunne gjort siste eksamen bedre, men hodet mitt har streika de siste dagene, så innspurten ble heller ikke-eksisterende..

Uansett, ingenting å gjøre med det nå. Svarte det jeg kunne, om det holder eller ikke aner jeg ikke, men jeg blir overraska om det gjør det. Men uansett får jeg ikke svar før midten av januar, så jeg får vel prøve å nyte litt juleferie allikevel.. =)

Profile  

PostPosted: Thu Jan 08, 2015 11:43 am 
Kniggit

Jeg har begynt å trene, på treningssenter :O

Jeg som alltid har vært imot det... Men innser at det gjør ting så mye lettere, for jeg har prøvd i hele høst, men ikke fått til styrketreninga.

Var der første gang på tirsdag, og løp litt på tredemølle (og så mye fortere og lenger enn de to-tre gangene for et par år siden - gøy!), og prøvde litt på noen styrkeapparater. Tok det rolig, fordi jeg bil ha treningsglede i begynnelsen. Liker spesielt godt hangups/pullups-apparatet dems :D Skal få hjelp av lillebroren til kjæresten snart, og satser på å få til litt flere øvelser som ikke trenger apparater, for liker egentlig ikke apparater.

Men tøyde litt på slutten, og etter å ha tøyd brystmuskler, og hofteleddsmuskler, så prøvde jeg litt knebøy/steinalderstol - og jeg begynner å bli ganske så rett i ryggen, faktisk! I alle fall hvis jeg ikke går for langt ned. Tror nok på at hvis jeg er flink og trener der en gang eller to i uka, med tøying hver gang, så blir jeg bedre i ridninga også. Det er så mye lettere å tøye når jeg er varm og i trenings-modus!

Og så, som en fin bonus, ble jeg så støl at jeg sliter med å fungere i dag.... Godt jeg tok det rolig ;)

Profile  

PostPosted: Fri Jan 16, 2015 4:49 pm 
Kniggit

I dag har jeg og Sofie vært på PT-time! Bare planleggings-time/snakke sammen om hva vil vil oppnå i dag da, så begynner vi til onsdag. Spennende! Endelig føler jeg at jeg får tatt ordentlig tak i helsa mi, og fått gjort en innsats for å bli sterkere og mer funksjonell. Føles godt!

Profile  

PostPosted: Wed Jan 21, 2015 8:35 pm 
Kniggit

Første time for PT. Hva i all verden er det jeg har begitt meg ut på?

Men jeg tror det blir bra. Akkurat nå er jeg så gjennom-sliten som jeg nesten aldri har vært, uten at det egentlig føles for mye. Men mage/rygg har fått kjørt seg skikkelig, så jeg sliter med å sitte oppreist, måtte ligge i stad bare for å klare å eksistere..... Kommer nok til å merke det i morgen, ja.

Men - ikke noe vondt noe sted. Og det han sa var helt i tråd med det jeg vet/kan selv, så er veldig fornøyd der ja =)

Profile  

PostPosted: Sun Jan 25, 2015 9:46 pm 
Kniggit

Eksamen i morgen, og jeg har en skikkelig, skikkelig dårlig følelse. Ikke fordi jeg ikke tror jeg består, for det gjør jeg nok, men fordi jeg ikke har gjort mitt beste. Jeg har prioritert alt annet enn skole, og har ikke klart å komme inn i en god flyt med skolearbeidet, og da blir ikke resultatet så bra som det burde bli. At jeg strøk i ernæringa, og dermed ikke blir ferdig til våren, hjelper heller ikke på.

Men, den eneste som kan gjøre noe med det, er meg. Så da får jeg vel gjøre det, da, selv om det er kjedelig =)

Profile  

PostPosted: Tue Feb 03, 2015 10:32 am 
Kniggit

Jeg tenker fortsatt etter kurset i helga, jeg. Lærer jo like mye etter at kurset er ferdig og jeg får tid til å fordøye alt jeg har lært =) Det føles litt som om Pelle kjenner meg bedre enn jeg gjør selv noen ganger, og jeg lærer ikke bare ridning - men masse om meg selv også. Så nå har jeg fire målsetninger for tiden fremover:

1) Tenke positivt om meg selv og se etter de tingene jeg gjør bra, i stedet for det som kunne vært bedre. Huske på at å se etter de positive tingene ikke automatisk gjør at jeg ikke prøver å bli bedre - men kanskje tvert om kan hjelpe meg videre?

2) Være ærlig med meg selv, og akseptere meg som den jeg er. Dette er nok vanskeligst, da jeg ikke helt ser at jeg lyver - men jeg har tro på at jeg kan klare det, selv om det er vanskelig.

3) Føle, og stole på mine følelser. Jeg kjenner det jo, når jeg eller hesten faller sammen. Å tørre å stole på mine følelser i stedet for å være sta, tørre å stoppe opp og prøve på nytt. Har blitt mye bedre til dette heldigvis - men det henger jo også sammen med det første punktet - å tro på meg selv.

4) Tøye, 2 minutter hver dag. Jeg vil nemlig bli god - og da må kroppen min bli god også :)

Profile  

PostPosted: Mon Mar 16, 2015 12:44 pm 
Kniggit

Hjelpes, kurset i mai er fullt allerede! Det er gøy!

Ellers så har jeg blitt dritflink til å trene om dagen. Selv i går, etter en lang dag på jobb, etter å ha sunket ned i sofaen et par timer og tenkt "i dag skal jeg ikke gjøre mer" - så kom jeg meg på trening når jeg husket på at jeg hadde planlagt det! Det gir mestringsfølelse, altså.

Dessuten, så vant jeg nesten over Eirik i sjakk i går. På slutten, når klokka nærma seg halv 12, så var jeg litt for sliten, og da klarte jeg ikke å følge helt med, så da tok han meg (eller, vi gav oss, for sjangsene mine var ikke til stede lenger), men frem til det var jeg god motstand for Eirik, og DET er gøy, det! Han er nemlig rimelig god i sjakk ;)

Dessuten - jeg klarte å tape helt uten å bli forbanna, og det er vel første gang på mange, mange år, om ikke noen sinne. Jeg som pleier å knuse ting fordi jeg er dårlig taper...

Jeg klarte også å la vær å hive mobilen i gulvet bare fordi sjefen var teit og klagde på meg. Det virker som jeg får mer og mer selvkontroll =)

Profile  

PostPosted: Fri Mar 27, 2015 9:05 pm 
Kniggit

I dag har jeg tenkt.

Og funnet ut at den eneste som kan velge ting for meg, er meg. Og at det ikke hjelper å lete etter unnskyldninger - for de er det kun jeg som tror på.

Og at jeg alltid skal, etter et gjennomtenkt valg, ha god samvittighet for det valget jeg endte opp med.

Jeg har også funnet ut at livet blir mye bedre hvis man alltid gjør sitt beste, enn hvis man prøver å finne snarveier og lure seg unna jobben man skal gjøre. Den eneste man lurer er nemlig seg selv.

Og så ser jeg at jeg er verdt mer enn jeg tror selv, og at jeg sakte men sikkert klarer å vri også den tankegangen - men at det er et strev det også.

Det er behagelig å velge letteste utvei - men det er med hard jobbing man får de beste resultatene, som gir mestringsfølelse og styrker selvfølelsen.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 191 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next