Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Karoline
PostPosted: Sun Oct 12, 2014 10:29 pm 

Mål ja. Motiverende å ha noe å strekke seg etter! Her kommer mine del- og hovedmål, og tanker rundt dem etterhvert som jeg nærmer meg/støter på nye målsetninger.

Delmål rundt ridningen:
- Tøye og bøye hoftene mine, slik at jeg faktisk kommer ned og rundt hesten, og klarer å jobbe smidig sammen med hesten.
- Jobbe med armene mine, slik at de ikke gjør så mye tull! /$%&/"()E
- Få til overganger nedover på Vainqueur uten at det blir en drakamp.

Delmål sånn ellers:
- Friske opp teorien rundt øvelsene opp til MB, sånn at når jeg endelig kan begynne å jobbe litt med dem er jeg godt forberedt ;)
- Være flink til å bruke tennisballen på ryggen min. Både fordi det hjelper meg i ridninga, men også fordi det gjør hverdagen så mye bedre å slippe å ha vondt i den............

Hovedmål:
- Ri på MB-nivå til våren så jeg kan dra til DK og stå på rideprøva mi fra trenerutdanninga jeg tok der nede! Gonna nail that shit. (Brukket arm gjorde at jeg ikke fikk tatt den under utdanninga...)
- Bli en enda bedre trener med enda flere verktøy og større kunnskap....
- ...og en gang i framtiden få lov å kalle meg Trollspeilet-instruktør! :)

Så får vi nå se hvor det tar i vei! Noen av målene kan jo endre seg underveis.

Image

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject: Re: Karoline
PostPosted: Tue Jan 06, 2015 11:04 pm 

På tide å se litt på disse delmålene!

For det første er jeg nå mye, mye flinkere til å komme ned og rundt hesten. Beina mine blir bare lengre og lengre, og det uten at jeg har tvunget det frem. Tøying og jobbet med at riktige muskler skal jobbe, også har det gått av seg selv nesten. Sitter nede i trav på en helt annen måte enn tidligere også. Avslappet og bare sitter der, hvor jeg før stivnet av og gjorde alt for mye ut av det fordi jeg ikke kunne finne balansen.

Også armene mine da. Henger også sammen med målet om at overganger ned ikke skal bli en drakamp. Guess what: hesten funker nå! Hehe. Eller. Vi funker hvertfall sammen. Overgangene kommer gjennom setet og ikke hånda. Tjohei! Og det gjør at armene mine ikke gjør så mye rart lenger heller. For jeg klarer å ri mer gjennom beina.

Og ellers har jeg et mål om å ri en LA til 60% i løpet av det kommende året. Yikes, egentlig. Har ikke startet stevne på fire år, og da fikk jeg såvidt kavet meg gjennom en LA til godkjent. Når vi faktisk kommer oss ut på stevne får tiden vise, men jeg vil føle en viss mestring når jeg entrer railen igjen i alle fall.

Image

Profile  

New topic Reply to topic   [ 2 posts ]