Google+

Logg inn

Forumregler

Forumets regler

Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hilde
InnleggSkrevet: Tor Jun 12, 2014 12:39 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Det har vært lang hestefri, men nå er det hest for alle penga igjen!

PGA litt vonder i hestekroppen har ikke ridningen begynt ordentlig ennå.
Jeg meldte meg inn i CF Drammen med motivasjon i været, men pga samboer som jobbet på 5 forskjellige steder så ble det umulig å få til noe logistikk...iallefall når bussforbindelsene er så elendig! (Å bruke 1,5time for å komme seg hjem er lite aktuelt!) Så sånn endte det!

Så her sitter jeg da, råttner i sofakroken..hørt man blir sprek av sånt! ;)

...jeg minnes den tiden jeg elsket å løpe..

SÅ! Jeg velger derfor å sette noen målsettninger i mitt forhold til ridnig og hest!

1: KLARE å slippe taket/kontrollen. La hestens energi strømme!
2: Være mer selvsikker i det jeg gjør under ridning, stole på det jeg føler i hesten.
3: Få hesten til å synes det er kult å bli ridd!
4: Lære mer om hvordan arbeide hesten i hånden.

Jeg tenker at det kanskje kan være greit å utdype litt!
For det første har jeg ingen nevneverdige skavanker (tror jeg) i kroppen..stiv som en pinne og svak som ei lefse er en annen ting^^ Kan visst jobbes med har jeg hørt!
Utover dette føler jeg at jeg begynner å få dreisen på denne ridningen jeg så godt jeg kan prøver å praktisere. Jeg føler jeg klarer å kjenner hvor ting sitter i hestekroppen (sånn grovt), og har noen triks i ermet som fikser dette (selvfølgelig masse mer som kan læres!!!) . Men når ting i hestekroppen begynner å funke som det skal, og det blir masse ny energi som jeg ennå ikke klarer å samle sammen, freaker kroppen min litt ut! Den stivner av og higer etter kontroll! Tøylene kortes, og sete stopper ALL bevegelse.. Det er ikke det at jeg blir redd, for jeg er veldig skjelden redd rundt/oppå hest, men kroppen min skjønner ikke helt hvordan den skal takle dette eksplosive kreket "mellom beina mine" (HO-HO-HO :lol: ). Dette er noe jeg har veldig lyst til å jobbe med, og håper Pelle utfordrer meg under sommerens kurs, for jeg vil over knika!!

Det er vel dette jeg syns er vanskeligst, med utenom å ha selvsikkerhet til å føle hesten. MEN det kommer seg etter som hestene responderer godt på det jeg gjør.

Da er det vel bare å legge seg i hardtøying frem til sommerens store begivenhet!

Jeg gleder meg!

Del på Facebook Del på Twitter
Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet