Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: 1. Februar.
PostPosted: Tue Feb 01, 2011 12:31 pm 
Marshal

Hei!

Vært litt slapt her nå, og mange trenger å få retta opp holdningen sin litt skikkelig.

Derfor er dagens økt som følger;

Tabata knebøy med stang på strake armer over hodet. (Sjekk "overhead squats" på youtube)

Og så trener du markløft. Ideelt sett fem ganger fem løft omtrent så tungt som du kan, men skaleringer av alle slag er tillatt. Post vekten/tingen du løfter på.

Pelle

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 01, 2011 7:27 pm 
Hoffskald

Siden jeg ikke har treningsstudio hjemme, ordnet jeg meg til med det jeg kunne finne. Brukte et kosteskaft til knebøyene og festet litt vekt på den, tror litt over fire kg til sammen. Fikk til 2 knebøy pr runde - mye vanskeligere å gjøre med stangen over hodet. Og det strakk skikkelig i armene, spesielt i overgangen til skuldrene. Kjentes ut som om det hjalp litt til å få tak i de musklene som hadde sovnet igjen. Mulig det er slik at jeg har fått bevegelsen bedre på plass og trengte mer belastning. Fortere har ikke funket, da faller jeg i gamle synder, men vekt ser ut til å ha hjulpet.

Til markløft brukte jeg brannslokningapparatet mitt, ca 10 kg. 5X5 løft med pauser mellom. Tror det var i tredje settet at jeg kjente glut'ene koble seg på. Skikkelig tungt, og jeg kjenner det godt mellom skulderbladene nå. Sannsynligvis har de fått kjørt seg i begge treningene. Kjenner det også i magen, begge sider av lårene og litt nederst i ryggen. Ikke helt sikker på om det er et tegn på at jeg ikke har gjort markløftene helt riktig, eller om det er slik at også ryggmusklene min har måttet jobbe ekstra.

Hoftene kjennes litt på samme måte som de gangene jeg har fått løsnet på dem under riding. Som om det er mer plass inni der, åpnere på et vis og nesten litt lealaust. Og jeg kan ikke synke sammen i brystryggen akkurat nå, den vil være rett, selv om musklene mellom skulderbladene protesterer.

Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 01, 2011 8:06 pm 
White Lady

Å, hjelpes... Jeg fikk Pelle til å pirke på meg, for jeg sliter med å få hofta til å jobbe riktig, og det var veldig nyttig.

Jeg tok bare tabata overhead squats. Fordi jeg fikk aktivert de rette musklene med den rette pirkingen. Markløft la vi til for at de som ikke har veiledning skal få litt mer vekt å slåss med, da er det mer press for å gjøre det riktig.

Jeg måtte skjerpe meg veldig og være sånn som Pelle, ellers går det ikke. Og det morsomme er at da tror Pelle at jeg er sur. :D

Jeg tror jeg fikk til en mye bedre rotasjon i hofteleddet. (og her ler Pelle og sier det er sant) Klarte fra syv til ti repetisjoner. Det var VELDIG lærerikt. Og styrkende.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 01, 2011 8:11 pm 
White Lady

Selve hofteleddene føles annerledes. Veldig snodig.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 4 posts ]