Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: 18. februar
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 8:13 am 
White Lady

Liten utfordring først:

Se om du kan gjøre noen indianerhopp eller små byttomfot-hopp når du går ute. Sånn som småjenter gjør når de er glade og skal fra ett sted til et annet.

Hoppetihoppeti bortover fortauet. Tør du? HVor langt klarer du å holde enerbyttene før du ikke orker mer, mister balansen, eller blir flau? :D

Så skal vi gjøre pullups. Hvor mange klarer du, og hvordan? Uansett hvordan du gjør det, har det verdi. Hopp opp og la deg senke ned, gjør det liggende under bordet, assister med beina, poenget er å bruke kroppen til å komme seg opp, på en eller annen måte. Etterhvert vil du klare det bedre og bedre.

Strev i ti minutter. Post hvor mange du klarte.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 12:05 pm 
Squire

Hoppetihopp :lol:.... Det var pusten som stoppet meg, men jeg klarte å hoppe ca 30-40 m før jeg trengte pustepause.Gikk meg en runde og hoppet tre slike økter hvor jeg gikk mellom dem for å hente meg inn igjen for hver gang. I tilfelle folk skulle se meg fra vinduene sine så prøvde jeg å hoppe litt høyt og bøye kneet godt i hoppene for at det skulle se ut som trening og ikke at...ja :lol: Men det ble slitsomt nok til at jeg måtte tone ned hoppene etterhvert.

Pullups...!!! Fant ut at jeg jo selvsagt kan sette beina i sofaen sønnen min har inn under køysenga si(senga er bredere enn sofaen så bena havnet litt inn under senga) og slik avlaste armene når jeg trekker meg opp. Det fungerte helt fint. Men du og du...jeg klarte ti først. Deretter ble det tre eller fire i slengen også måtte jeg slippe og riste løs. Opp til 33 kom jeg og da måtte jeg begynne å bruke bena mer og etter det kom jeg ut av tellinga men fortsatte å gjøre to/tre/fire stk m pause. Men jeg var bare glad da alarmen på klokka markerte at ti min var gått! Det var kjempetungt. Først var det i skuldrene og overarmen jeg kjente det men så ble det desto verre i underarmene! Det var underarmene og helt mot slutten hendene som gjorde at jeg måtte ta pauser etter de ti første repetisjonene.

Det hadde vært gøy om jeg en gang klarte å trekke meg helt opp etter bare armene!! Det har jeg aldri klart før og armstyrken har alltid vært et svakt punkt hos meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 2:48 pm 
White Lady

Oisann! 33 er jo bare imponerende! Om du fortsetter sånn, klarer du en ordentlig en til slutt.

Jeg har bare rukket å gjøre hoppetihoppene mine enda, hopper rundt mellom vanning, møkking, foring og flising. Det er ekstra utfordrende i snøen og over vannslangene, men det gjør det ekstra moro. Juhu!

Skal gjøre pullups etterpå, ute i liggehallen. Det er en bjelke der som passer bra. Jeg hopper opp, og slipper meg ned så sakte jeg kan. Det trener de rette musklene selv om de er for svake til å løfte meg.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 3 posts ]