Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: 20. februar
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 8:23 pm 
Marshal

Hei!

I dag blir det vår gamle venn burpees som skal til pers. Igjen.

Vi gjør burpees i dag fordi vi har jobba med pullups og greier i det siste. Nå skal vi fortsette med å forske på overlinja vår, og samtidig skyve litt med armene.

Hvor mange?

Maks på tjue minutter.

F eks; gjør fem i begynnelsen av hvert minutt, hvil resten av minuttet.

Det er forøvrig veldig lurt å notere et eller annet sted, gjerne her om du føler deg komfortabel med det, sånn at du kanskje har en idé om hvordan du bør gjøre ting senere.

Om du føler deg utrolig barsk, eller har gode treningsforhold en dag, så anbefaler jeg å ta turen innom crossfit.com, og sjekke ut dagens økt. Hvis du leter litt, finner du en skalering du kanskje kan klare også. De øktene er ofte litt tøffe...

Pelle
PS; MOBILITYWOD.COM. Gjør det NÅ! :-)

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 20, 2011 2:23 pm 
Squire

Da har jeg gjort burpees i tjue min. Jeg gjorde varianten med å ta fem burpees på hvert min og hvile ut resten av minuttet og det viste seg at jeg kunne klare å ta fem burpees på 45 sek og hvile ut 15 sek. Dette fungerte som et urverk gjennom de tjue minuttene.

Men jeg hoppet ikke i burpeesene, bare reiste meg opp(..joda helt strak), for å unngå at jeg peste meg ut for raskt. Ville gi musklene en sjanse til å fullføre.

I de siste åtte minuttene gjorde det så vondt i skuldrene at jeg brukte albuene til å dytte meg opp istedenfor håndflatene. Dette hjalp og jeg kunne veksle mellom å bruke håndflatene og albuene for å justere så jeg ungikk smerten. Jeg er ennå VELDIG støl i både armer, skuldre og kjenner det i øvre del av ryggen og etter pullupsene og nå kjente jeg at det var toppen av skuldrene og overarmene som fikk knalljuling under burpeesene.

Jeg fikk ikke talt underveis hvor mange burpees det ble til sammen men siden jeg gjennomførte så taktmessig fem stk pr min i tjue min så blir regnestykket "svimlende" 100 burpees ??? Det er nesten ikke til å tro det kan stemme. Men som sagt; uten hopp da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 20, 2011 4:55 pm 
Hoffskald

Jeg fulgte samme mal. Første 15 min gjorde jeg seks pr runde, så fem de resterende fem, så det ble 115!

Venstre arm vil ikke helt ta like mye vekt som høyre, men jeg klarte stort sett å presse meg opp uten å måtte krabbe på albuene, slik jeg stort sett har måttet før. Jeg har blitt sterkere i armene!

Men nå er jeg helt skjelven og gele i hele kroppen...

Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 20, 2011 5:01 pm 
Rider

Gjorde det i går kveld, fikk faktisk til hele 64! Det var nok en del for mange, for musklene i armene er fremdeles så stive at jeg ikke greier å bøye dem noe særlig. :lol:
Gøy øvelse! Ble både anpusten og svett, og så føler man seg så flink etterpå fordi man fikk til noe!
Lærte også et og annet om hvor svak jeg er i midjen.

Note to self: gi seg i tide neste gang, samt gjøre noe med de ikke-eksisterende mage- og ryggmusklene.

F. M. Dostojevskij

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 20, 2011 5:02 pm 
White Lady

Storligen imponert... Virkelig.. :shock:

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 5 posts ]