Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: 18. juli
PostPosted: Mon Jul 18, 2011 3:12 pm 
White Lady

I dag skal vi:

Krabbe som en bjørn over alt og opp og ned trappene. Bonus for å tørre å krabbe med hodet ned.
Stupe kråke.
Stå på hodet eller hendene.
Klatre. Helst opp på noe som er skummelt. Gjerne der noen kan se at du er gal.

Do it.

På hesteryggen skal du:

Galoppere uten sal. Kan du det, prøv å slippe tøylene.

Hanne og Pelle

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 8:22 am 
Hoffskald

Gå med hodet først ned trappen var vanskelig!

Nå gjorde jeg denne økten mest fordi jeg hadde lyst til å klatre (hvordan kunne dere lukte det?), men hadde litt problemer med å finne et egnet sted. Så jeg klatret opp utsiden av gelenderet hjemme. Ikke så synlig, kanskje, men egnete klatretrær fant jeg bare i andre folks hager... Det får være måte på gal også :wink: Kom meg både opp og ned, og lurer på om jeg skal forsere trappen slik til vanlig også :mrgreen:

Never deal with a horse when you are in a fit of passion. A fit of passion is a thing with no foresight in it, and so we often have to rue the day when we gave way to it. ~ Xenophon: The Art of Horsemanship

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 9:15 am 
White Lady

Jeg fikk en såkalt epiphany på samlingskurset, da vi måtte galoppere uten hest rundt på ridebanen, på alle fire, ja. I takt, og bytte galopp rundt hinderstøttene. Det var nesten umulig å gjøre det, før jeg fikk til å engasjere bakparten. Jeg tuller ikke. :lol: :lol:

Og etterpå ble det så mye lettere å samle hesten. :lol:

hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 9:19 am 
Rider

Jeg prøvde meg på å krabbe opp og ned trappene, og gu men det var vanskelig å krabbe med hode først nedover. Koordinering er tydeligvis ikke min sterkeste side. Vet ikke om jeg fikk det helt til slik det var ment, men kom meg da ned trappen uten å rase nedover på fjeset :D .

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 9:35 am 
White Lady

Ja, poenget med disse øvelsene er å man skal kunne kløne seg til det, og det vil bli bedre og bedre ettersom man prøver og strever. Enkelte øvelser ligger i DNAet vårt, og det er de øvelsene som vi måtte gjøre da vi var små og skulle lære oss å gå. De er for eksempel:

- krabbing
- bjørnekrabbing (uten knærne i gulvet)
- Rulling
- Knebøy (her kan vi ofte trenge litt veiledning for å gjøre det korrekt, for vi er ikke lenger så overtunge som barna er, med sitt store hode. De ramler om de ikke gjør det korrekt. Vi får bare vondt i knærne eller andre steder om vi gjør det feil.)
- Burpees, altså legge seg ned på magen, reise seg opp og hoppe opp i luften og klappe over hodet.
- Sitte på huk med baken på anklene og hele fotbladet i gulvet. (Trenger også litt veiledning, men ikke så ofte som ved knebøy)
- Henge i en gren etter hendene og sprelle for å heve seg opp.

Særlig burpees er et godt eksempel på en øvelse som er like bra om man kløner, krabber eller tar hvor lang tid som helst. Å legge seg ned og reise seg opp er grunnleggende, funksjonelle bevegelser som vi gjør hver dag, og må gjøre hver dag. Allikevel tilbringer vi alt for mange dager uten i det hele tatt å være på gulvet. Det betyr at vi stivner, blir ubalanserte og inngrodde.

Et hvilket som helst forsøk på å gjøre noe av dette vil føre en i riktig retning.

De fleste som havner på sykehjem når de blir gamle, gjør det på grunn av at de ikke er sterke nok til å utføre daglige oppgaver. La oss nå endelig gjøre alt for å holde oss sterke. Det vil hjelpe utrolig for ridningen mens vi venter også.

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

New topic Reply to topic   [ 5 posts ]