Google+

Logg inn

Forumregler

Forumets regler

Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Å stå imot passivt aggressive hetsere
InnleggSkrevet: Lør Mar 14, 2015 10:06 am 
Avlogget
White Lady
Brukerens avatar

Jeg får stadig meldinger eller samtaler med folk som ikke helt vet hva de skal gjøre. De er selv fornøyde elever av oss eller på annen måte støtter oss fordi de ser at de som trener hos oss får gode resultater over tid. Men hver gang de gir uttrykk for dette, blir de utsatt for hetsmeldinger og påvirkning fra mennesker som helt tydelig har ett eller flere horn i siden til oss.

Disse som kontakter meg er frustrerte, fordi de ikke helt våger å uttrykke det de mener, av frykt for represalier fra disse hetserne. Hvis de skulle våge å gå ut med støtte til oss, ville de selv også utsette seg for samme fare. Og det er ikke lite disse folkene kan klare å utrette med løgnene og svartmalingen sin. Så jeg forstår godt at man ikke våger.

For oss er det det samme hva dere gjør. Vi har lært at ærlig og skikkelige folk i lengden tror på det de selv erfarer og er skeptiske til baksnakking uansett. Så vi har flere kunder enn vi klarer å undervise. Men tenk litt over hva slags verdier du ønsker å oppmuntre. Hvis slike folk får lov å holde på, får de fælelsen av at dette er ok, og det virker. Dermed kan det neste gang være du som sitter i saksen, fordi du sto for noe, og noen vil hevne seg på deg i det skjulte.

Jeg håper at alle skjønner at påstander som fremsettes i det skjulte ikke tåler dagens lys. Grunnen til at de bare sender PM og snakker med noen av gangen, er at manipulering bare virker når man kan vinkle budskapet uavhengig av sannheten.

Akkurat som under andre trusler er det slik at jo flere som sier sin mening, dess vanskeligere er det å undertrykke folk. Jo flere som er redde, dess mer makt får den som vil du skal være redd. Joda, det er ubehagelig å utsette seg for passivt-aggressives vrede, men etterhvert som man holder på, blir det utrolig interessant å følge med på. Og en oppdager at så lenge man selv har rent mel i posen, blir man ikke skadet av slik hets. Derfor kan jeg varmt anbefale å stå opp for det man tror på, og modig overse dem som forsøker å svinge piske for å få deg til å holde munn. Ærlighet varer faktisk lengst, og man blir bare sterkere av at det bøljer litt. Real boats rock!

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Del på Facebook Del på Twitter
Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet