Google+

Logg inn

Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Har fått hjelp av metodene uten å få instruksjon.
InnleggSkrevet: Fre Jun 06, 2014 9:17 am 
Avlogget
White Lady
Brukerens avatar

Jeg fikk først interesse for Trollspeilets ridelære enkelt og greit gjennom å lese og lære av teorien som ligger på forumet deres. Jeg har aldri faktisk ridd for dem, men likevel hatt enormt utbytte bare av hjelpen jeg har fått over nettet. Både gjennom forumet og bl.a. ved å legge ut film av egen ridning og få tilbakemeldinger og reflektere over problemstillinger. Jeg hadde tidligere (og har fortsatt) problemer med stabilitet, koordinasjon og mobilitet, og overført dette til hesten.

Jeg fant ingen som virkelig kunne hjelpe med de tingene jeg ikke fikk til å stemme, og mange brikker falt endelig på plass gjennom god introduksjon til korrekt bevegelse og en forståelse for hvordan både min og hestens kropp hang sammen. - nå vet jeg mye mer om mekanismen bak ting, og hvordan forbedre det. Den største "åpenbaringen" var vel kanskje da jeg opplevde at jeg ikke trengte å terpe på å lære hesten å gjøre øvelser- den bare forstod det fordi den fysiske innvirkningen fra sete gav "naturlige" respons og hjalp den å balansere seg: Innvirket jeg korrekt i setet og hjelper, gav hesten perfekt respons nesten uansett.

Og korrekt bevegelse og god kommunikasjon er vel noe å strebe etter uansett ridegren - så jeg vil anbefale alle å ta en time og/eller studere trollspeilets ridelære og teori.

Anonym

Del på Facebook Del på Twitter
Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Nytt emne Svar på emnet   [ 1 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet