Google+

Login

New topic Reply to topic   [ 179 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
 Post subject: Trollspeilets Ares
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:05 pm 
Black Lady

Da er det på tide at Ares får sin egen treningsdagbok, den skal jo tidlig krøkes osv.... :twisted:
I høstferien har vi trent på å ha på oss dekken, litt skummelt i starten, men voila, etter et par tre dager med mange rolige tilvenninger, kom fredag hvor vi bare la det på og festet det. Null reaksjon der gitt, bare litt "hei, ikke stopp å klø meg, takk, jeg klør fortsatt!"

Har såvidt prøvd med grime, og kommer til å fortsette med den svarte, for den var ikke så rar som den røde. Nemlig!

Å løfte høver er null problem, en har alltids andre ben å stå på! :wink:

"All we have to decide is what to do with the time that is given to us."

Share on Facebook Share on Twitter
 Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 7:37 pm 
Kniggit

hehe, jeg har vage minner av meg som løper etter ares med det hersens dekkenet i øs pøs plaskende regnvær... jeg er sikker på at han sang "ædda bædda buse, du kan ikke ta meg" inne i seg. :lol:

er nok greit å være to, hihi.

har en haug med ares-bilder, forresten. de kan jo passe inn her:
Image
dødt føll :shock:

Image

Image
afro i aresperspektiv :P

Image

Image

Image

han har sikkert vokst masse siden da. nye bilder, anyone? :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 05, 2007 8:26 am 
White Lady

Nå har vi fått chip og hårregistreringpose til "Trollspeilets Ares", Norsk Varmblod, hingst. :D

Fine lille hingsteballen er snart registrert, han.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 09, 2007 1:41 pm 
White Lady

Dr. Dyregod har satt inn chip på Ares på torsdag. Ellers alt vel, selv om han har en spesiell evne til å møkke seg til. Han har dessuten veldig godt av den halmforingen vi driver med nå. Magen var litt bløt med bare surfor.

Hanne

Paradox is a pointer telling you to look beyond it. If paradoxes bother you, that betrays your deep desire for absolutes. The relativist treats a paradox merely as interesting, perhaps amusing or even, dreadful thought, educational.

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 01, 2008 2:24 pm 
Rider

Nå er det virkelig på tide med nye bilder av lille gutten!! :D

Image

Image

Image

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 03, 2008 10:34 pm 
Kniggit

Så fiine bilder! :D Koselige bilder av han og afro da :D :cry:

Bloggen:
http://www.hest.no/blogg/?bid=16909

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 2:46 pm 
White Lady

Flink hingstegutt i dag. Verket høver og sto stille. Har blitt lang og skranglete, og vokser rart, men det er bare alderen. Han spiser som en hest, og legger langsomt på seg, selv om han bruker mesteparten av maten til å bli lang.. :roll:

Image

Image

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject: 1 ÅR!
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 5:51 pm 
Kniggit

Jeg syns det ikke er så lenge siden han var bebi.. :)

Hadde ikke han bursdag i forrigårs tro?
Han er blitt stor og pen og skjønn!! (skranglete skal de vel være i den alderen...)

Wenche

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 10:00 am 
Kniggit

I går stelte og trente jeg Ares litt, og har funnet ut at

spruteflasker er ikke farlige,
svamp er ok under tvil,
vannslangen er SKUMMEL,
og å gå på tur helt alene er hvertfall SKUMMELT!!!

Han lider også av noe jeg kaller Afro-syndrom, han fikk kraftfor mens jeg pusset han og vasket bakbena, men bøtta med grønnsåpevann var jo mye mer interessant enn kraftforet. "Åh, spruteflaske :D " sier Ares og setter seg fast med leietauet.. "Øhh?!" Inga redder han og sparker litt på bøtta, "Åja, der var kraftforet ja..;)" Og det gikk omtrent i den duren på leieturen rundt hyttene også.

Søt hest. Nå skal vi trene på å bli spylt og gå på tur.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 5:17 pm 
Kniggit

han er innmari flott, da. men han burde nok hatt litt mer fett på kroppen ift utstillingen. de pleier å heller ville ha dem litt godt i stand enn tynne... hiv i han litt olje hver dag frem til da? masse fett, og bra for pelsen også!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 7:11 pm 
White Lady

Åjada, her går det i oppdrettsfor, olje, masse høy, gress og litt biopulver for å holde magen i sjakk. Har hatt litt løs mage de siste dagene, og det trenger vi ikke.

Han er allerede i mye bedre hold enn på bildene. Og ser egentlig mye finere ut i virkeligheten. Særlig når vi har fått skrubbet bort litt av møkka og gredd ham. Har blitt så fiiin så.

Men trøbbelet er at han er så lang og rar i beina at det går ut over bevegelsene. Men det vet jo dommerne, så det er bare uoffisiell klasse for ettåringer.

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 7:18 pm 
White Lady

Må forresten fortelle at Ares har fått egen kraftforkrybbe. Han er like somlete med bøtter som sin salig mor, så jeg spikret likegodt opp en krybbe på tjoringsstokken, og det var saker.

"Dette var bedre", tenkte han. "Tenke seg til, bøttene på bakken, tsk, tsk, sånn gjør man bare ikke"

Så da kan kan gumle i seg sine to ekstra kraftformåltider i ro og fred.

Og, hvis noen skulle lure, han har fått ekstra ormekur også.

Hanne

Frank Herbert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 25, 2008 7:21 pm 
Kniggit

ja, ettåringer flest er jo litt uproposjonerte her og der. vokser litt i hytt og pine. han er nok ikke eneste i klassen som ser litt smårar ut. :P
skal stille mahjiino i slutten av august hvis jeg får noen til å kjøre han. spennende med sånne utstillinger. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 27, 2008 12:27 am 
Kniggit

I dag har Ares blitt longert for første gang, han var veldig flink :D

Sabia var litt mer spennende enn Inga til tider, men vi greide både skritt, trav og holdt vi. Veldig morsom hest!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 9:54 am 
Kniggit

Siden sist har det ikke blitt så altfor mye trening av Ares, det var mye å gjøre i helgen med turnering og bankett pluss at "noen" hadde en kjole å sy.

Men nå har vi trent både mandag og tirsdag.

På mandag gikk vi på tur med Ingrid og Bosco, og det gikk veldig bra. Ble passert av to biler, gikk gjennom et par vanndammer og tråkket på Inga, men alt i alt en vellykket tur.

I går skulle vi trene på å gå på henger, han skal jo på utstilling på søndag må vite. Jeg leide Ares mot hengeren, stoppe, snuse litt rundt, et ben på lemmen, snuse litt mer, Pelle ristet litt i kraftforbøtta og da bare måtte Ares gå på hengeren. Flinke hesten spiste all maten sin på hengeren, han fikk lov til å gå av når han ville, men etterhvert gikk han rett på av seg selv igjen, og Henrikke som hadde kommet for å ta over måtte bare slippe leietauet og la han gå på.

Søte, fine Ares

:D

Profile  

New topic Reply to topic   [ 179 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next