Har tenkt en stund på å lage en tråd som dette, så. Ikke helt som de andre målsettingstrådene, men jeg har samlet litt bilder som viser utevinkingen min i ridningen.
Begynner med de elste bildene jeg har, fra 2003 før jeg fikk kjøpe Viplan.

Jeg henger framover, er lut i skuldrene og altfor lave hender. Vrir beina litt utover også og selv om jeg ser opp så henger jeg framover med hodet. Dytter tærne litt mye ned også...
Litt tidlig sommer 2006. Jeg har begynt å kunne ri mer ordenlig igjen etter å ha brukket halebeinet en to års tid tidligere.

Jeg har fått rettet meg opp på dette blidet. Tærne peker fremdeles litt ut, og beina kommer for langt frem. Selv om jeg har fått skuldre og albuer tilbake på plass så er jeg stiv og må spenne meg for å kunne holde overkroppen på plass. Hodet faller fremdeles litt forover. Litt svai i ryggen?
Hopper litt i tid til vinteren 2008. Var en spesiel økt hvor jeg red mye bedre enn tidligere, og enn mange ganger senere, så kanskje ikke representativt for nivået mitt på den tiden, men...

Albuene sitter ikke helt på plass, beina peker noe ut og er litt for langt frem, men jeg har fått skuldrene og hodet ganske så på plass og er samtidig avspent i overkroppen. Jeg har også lukket hånden mye mer enn jeg vanligvis gjør og linjen fra albuen til bittet er ganske bra. Om ikke et perfakt bilde, er jeg likevel ganske fornøyd med sitsen min her.
Første Oliveirakurs, mai 2008

Her er jeg mer lut i skuldrene igjen og hendene er for lave igjen. Jeg klarer ikke å vri overkroppen riktig sideveis og vrir hodet for mye i stendenfor. Hånden for åpen og jeg trekker opp hælen noe fordi jeg bruker den her.
Oliveirakurs april 2009, skritt

Beinet har kommet noe mer på plass, men ikke helt. Her også trekker jeg det opp for å bruke det. Albue og skuldre er ikke helt på plass og henden er for lave og dessuten vid åpne. Mistenker litt svai i ryggen og hodet faller fram og ned.
Galopp

Her trekker jeg hvertfall hendene ned og åpner hånden. Tøylen virker bakover. Ryggen er rettere men jeg tipper framover og ser ned. Skuldrene fremdeles noe lute og beina er vridd utover, mest tydelig i tåa.
Juni 2009

Beina har kommet seg lengre bakover og er bare delvis vridd utover. Hendene er fremdeles for lave og åpne men albuen har kommet seg bakover. Sitter ikke fast ennå. Korsryggen og hoften ser grei ut, men jeg er for lut øverst i ryggen og skuldrene. Vrir fremdeles hodet mot siden fremfor hele overkroppen, men knekker ikke så lett i håndleddet som jeg har hatt en tendends til. Hodet faller også for langt frem, sannsynligvis pga luten øverst i ryggen og i skuldrene.
September/oktober 2009

Har fått bena på plass ser det ut som, men kommer litt fram med overkroppen. Skulderen ikke like lut, men albuen sitter ikke fast. Knekker i utvendige håndless og hendene er for lave. He lukket hånden bedre på dette bildet. Ser ned og hodet faller fremover. Har fått strukket meg litt i livet.

Ganske rett for å være meg på det tidspunktet i lettridingen. Armer for lave her også, hvertfall innvendige, og albuene flagrer. Ser ned, men hodet et litt lenger tilbake, samme er skuldrene.
31. oktober 2009

Har fått rettet meg opp i overkroppen uten å bli veldig stiv. Hodet har kommet seg på plass og jeg faller ikke fremover. Hendene og albuen har kommet seg ganske bra på plass, selv om jeg fremdeles har for åpen hånd. På dette bildet tror jeg det ser ut som om jeg kan strekke meg mer opp i magen, men jeg er mye høyere enn jeg pleier. Skuldrene har kommet seg bak uten å stivne også. Begynner å se bra ut!

Litt uklart bilde, men... Strekker meg enda bedre opp enn på forrje bilde, men knekker litt i håndlegget og blir litt svai i ryggen.

Albuen har kommet forover og hælen er litt trukket opp, men jeg strekker meg fremdeles fint oppover og linjen fra bitt til albue er ganske bre. Liten knekk i hånleddet. Blikket mitt har falt litt ned, men uten å ta med hodet for mye.
Davidkurs april 2010

Oppvarming trav Davidkurset 2010. Skuldrene har kommet
mye mer på plass uten at jeg blir stiv og må konsentre meg om det. Jeg ser fremdeles ned, drar hælen litt opp og har for lave hender, men synes likevel helheten er mye bedre. Hesten noe fremtung, sannsynligvis pga av at jeg ser ned, men han bærer halen fint, jeg kan ikke se at han knekker noe sted og jeg synes det ser pent og harmonisk ut sett under ett.

Skrittebilde andre dagen. Jeg ser ikke ned, litt brede hender, men det er fordi jeg leder innover. Albuene flager litt. Synes det ser ut som om han får med seg ryggen litt bedre enn på skrittebildet fra kurset ifjor?

Nytt travbilde, som jeg også er ganske så fornøyd med. Kortere form og litt mer spenning, men positiv spenning for det meste tror jeg. Viplan har mer vekt bak ser det ut som på koden, men tar større steg med forbeina enn bakbeina. Han må jobbe litt mer her. Jeg har litt høye hender og tåa peker litt mye ut, men ellers sitter jeg veldig bra her synes jeg.

Galoppbilde. Er egentlig bare veldig fornøyd

Kan prike på dette også, men gidder ikke. Skal gjøre det når jeg har et enda bedre bilde å vise...