Nå er det skikkelig morsomt å ri, Davidoff fungerer så godt som aldri før, vi var på trening med M i helga og jeg kjente og hun så stor forskjell. Nå tør han å komme frem til kontakten, og vi får oftere og oftere kontakt med manken.
Vi skal ut i LB nå i april, og forhåpentligvis LA i juni, selv om det siste er et noe hårete mål! Men vi har blitt spurt om å bli med på KM laget og da må vi kvalifiseres

Har masse tanker som surrer i hodet i dag. Har vært på workshop med norges beste kvinnelige crossfitathlet og en av hennes trenere nå i helga, og selv om jeg ikke er i helt superform(er sliten for tiden) så var det så mye nyttig som kom frem der.
Hele lørdagen gikk med til løfteteknikk, cleans og thrusters, og tildels løfte tungt, og jeg fikk virkelig kjørt kjernemusklene og øvd på stabiliteten i kroppen og hvor mye det har å si på hvor tungt man kan løfte, og hvor sterk man kan være bare posisjonene blir riktig.
Søndagen var det fokus på mer mobilitetsting, og henging, cipping, butterfly og toes-to-bar teknikker, og det å virkelig svinge igjennom skuldrene. Og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har ALDRI vært så støl i skuldrene og brystkassa noen gang!!! Dagen i går var helt forferdelig, beina har liksom overlevd helga på et vis, men når jeg ikke greier å ri nedsittende trav fordi jeg ikke greier å få albuene inntil siden og rette meg opp fordi magen og ryggmusklene ikke greier å ta i på noen side av kroppen, ble liksom bare hengende mellom stølhetene. Lettridningen gikk sånn akkurat da, jeg greier fint å reise meg opp, men ned igjen... eeehhh, det er litt sånn- til dette punktet.....- også falle ned i salen. Ble mye skrittearbeid på hestene i går for å si det sånn
Men det som er kult oppi det hele er hvor mye mer kontroll over kroppen min jeg har fått de siste månedene, jeg kunne helt fint stå på hendene, helt inntil veggen(altså nærmest loddrett) og ute på gulvet med litt hjelp fra gode hjelpere på vei opp. Det har jeg hverken tørt eller greid før! Nå var det morsomt og ikke bare skummelt
Hun dama som holdt kurset var virkelig motiverende å høre på, hun fortalte litt om hvordan hun mentalt forberede seg til de store konkurransene, og hvordan hun taklet nedturende, her var det mye å hente, og noen av de eksemplene hennes var bare helt ville, f eks hvordan man midt i en økt kunne "restituere" seg bare ved å snu om på tankene. Ok jeg skjønner at dette er en topp athlet og at jeg nok aldri kommer inn i den kategorien, men du verden så mye man kan lære om det å takle motgang, medgang og livet generellt.
Hun treneren som vi hadde mest med å gjøre på lørdagen var bare helt rå på å drille teknikk. Her var det presisjon og det å kjenne kroppen sin så godt at alle løft ble nøyaktige og kontrollerte. Når vi først skulle begynne med vekter var jo kroppen allerede fått bevegelsene inn med t-skje(joda, "noen" timer til med øving skal nok til). Plutselig ble det å løfte gøy, noe jeg egentlig har syns har vært helt pyton(med unntak av markløft, fordi det har jeg fått til sånn noenlunde) og derfor unngått så godt jeg kunne, nå fikk jeg lyst til å lære og gjøre mer
Og hva har dette å gjøre med ridningen? Jeg vil si alt, bedre kroppskontroll, vite hvor begrensningene og ikke minst styrkene dine er